Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31814
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | مالكية, بلقاسم | - |
dc.contributor.author | مباركي, يسرى | - |
dc.contributor.author | بن غنيمة, شيماء | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-18T15:16:50Z | - |
dc.date.available | 2023-01-18T15:16:50Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31814 | - |
dc.description | قسم اللغة و الأدب العربي تخصص:لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.description.abstract | نظرا للأهمية الكبرى التي يلعبها النص التواصلي في تفسير النص الأدبي أخذنا نحن على عاتقنا هذه الدراسة المعنونة ب" دور النص التواصلي في بناء الكفاءات لدى المتعلم " بالشرح و التحليل للوصول إلى العلاقة بينهما، فتناولنا في الفصل الأول الكفاءات و المقاربة بها في مبحثين كاملين, ثم انتقلنا في الفصل الثاني للمقاربة النصية و معاييرها، النص التواصلي تعريفه و علاقته بالنص الأدبي في كتاب المشوق للسنة الأولى جذع مشترك علوم تجريبية في مبحثين بالتفصيل، بينما في الفصل الثالث حللنا النصوص التواصلية الواردة في الكتاب و استخرجنا معظم الكفاءات الموجودة مع تحليل كيفية اكتسابها من طرف المتعلم. | en_US |
dc.description.abstract | Compte tenu de la grande importance que le texte communicatif joue dans l'interprétation du texte littéraire, nous avons pris sur nous cette étude intitulée "Le rôle du texte communicatif dans la construction de compétences pour l'apprenant" avec explication et analyse pour atteindre la relation entre eux. Dans le deuxième chapitre, nous sommes passés à l'approche textuelle et ses critères, le texte communicatif, sa définition et son rapport au texte littéraire dans le livre Al-Mashawq pour la première année, un tronc commun des sciences expérimentales en deux sections en détail, tandis que dans le troisième chapitre, nous avons analysé les textes communicatifs contenus dans le livre et extrait la plupart des compétences existantes avec une analyse de la façon dont elles ont été acquises par un apprenant. | - |
dc.description.abstract | In view of the great importance that the communicative text plays in interpreting the literary text, we have taken upon ourselves this study entitled "The Role of the Communicative Text in Building Competencies for the Learner" with explanation and analysis to reach the relationship between them. In the second chapter, we moved on to the textual approach and its criteria, the communicative text, its definition, and its relationship to the literary text in the book Al-Mashawq for the first year, a common stem of experimental sciences in two sections in detail, while in the third chapter we analyzed the communicative texts contained in the book and extracted most of the existing competencies with an analysis of how they were acquired by one party learner | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | universite kasdi merbah ouargla | en_US |
dc.subject | النص | en_US |
dc.subject | الكفاءة | en_US |
dc.subject | المتعلم | en_US |
dc.subject | النص التواصلي | en_US |
dc.subject | النص الأدبي | en_US |
dc.subject | المقاربة النصية | en_US |
dc.subject | دور | en_US |
dc.subject | Texte | en_US |
dc.subject | compétence | en_US |
dc.subject | apprenant | en_US |
dc.subject | texte communicatif | en_US |
dc.subject | texte littéraire | en_US |
dc.subject | approche textuelle | en_US |
dc.subject | rôle | en_US |
dc.subject | Text | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | learner | en_US |
dc.subject | communicative text | en_US |
dc.subject | literary text | en_US |
dc.subject | textual approach | en_US |
dc.subject | role | en_US |
dc.title | دور النص التواصلي في بناء الكفاءات لدى المتعلم - سنة أولى جذع مشترك علوم تجريبية أنموذجا - | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مباركي+بن غنيمة.pdf | 439,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.