Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMALIKA, KOUTI-
dc.contributor.authorSelma, MOUNIB-
dc.contributor.authorOumaima, BELMAHDI-
dc.date.accessioned2023-02-09T09:07:46Z-
dc.date.available2023-02-09T09:07:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31972-
dc.descriptionEnglish Language and Literatureen_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the impact of phonics training on EFL learners’ word recognition. Poor word recognition ability has become an issue among weak students in the educational system. This problem has been studied by many researchers and scholars who proved that using phonics instructions helps EFL learners recognise words and improve their reading. It helps them decode a text and analyse, explain, and express their ideas about reading materials. This study hypothesized that using phonics training by qualified teachers and appropriate lesson plans and tools can improve reading for EFL learners. To achieve the intended aims and test the hypothesis, a descriptive qualitative research method was selected to approach the topic, and an interview and classroom observation were used for gathering data. The population of this study was middle school English language teachers. The findings revealed that using phonics to ameliorate word recognition is a successful method to help learners in first-year middle school to decode and recognise words. Even though it is not generalised in all EFL classrooms, most teachers rely on using this method for the beginners’ readersen_US
dc.description.abstractLa mauvaise capacité de reconnaître les mots est devenue un problème chez les élèves vulnérables du système d’éducation. Ce problème a été étudié par de nombreux chercheurs et scientifiques en particulier pour l’anglais en tant qu’apprenants de langue étrangère et a conclu que l’utilisation d’instructions phoniques améliore la lecture des étudiants et les aide à décoder, analyser, expliquer et exprimer leurs propres pensées sur le matériel de lecture. Les personnes apprenantes doivent acquérir une solide capacité à reconnaître les mots et à apprendre à relier les lettres aux sons. Le principal objectif de l’amélioration de la reconnaissance de mots à l’aide de la phonique est d’aider les personnes apprenantes à améliorer leurs compétences en lecture et en compréhension de texte. Cette étude a supposé que l’utilisation des instructions phoniques par des enseignants qualifiés, le bon plan de leçon et les outils appropriés pourraient améliorer la lecture pour l’anglais en tant qu’apprenants de langue étrangère. Afin d’atteindre les objectifs et les hypothèses de test souhaités, un entretien structuré et l’observation des classes ont été utilisés pour recueillir des données, et l’échantillon de cette étude était des professeurs d’anglais pour le stade intermédiaire. Les résultats ont révélé que l’utilisation des instructions phoniques pour améliorer la reconnaissance des mots est un moyen efficace d’aider les apprenants de la première année de la phase intermédiaire à déchiffrer les mots sur lesquels la plupart des enseignants comptent pour utiliser cette méthode pour les lecteurs débutants.-
dc.description.abstractأصبح ضعف القدرة على التعرف على الكلمات مشكلة بين الطلاب الضعفاء في النظام التعليمي. تمت دراسة هذه المشكلة من قبل العديد من الباحثين والعلماء خاصة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وتوصلوا إلى أن استخدام تعليمات الصوتيات يحسن قراءة الطلاب. يساعدهم في فكتشفير النص وتحليله وشرحه والتعبير عن أفكارهم الخاصة حول مواد القراءة. يجب أن يطور المتعلمون قدرة قوية على التعرف على الكلمات وتعلم كيفية ربط الحروف بالأصوات. الهدف الأساسي من تحسين التعرف على الكلمات باستخدام الصوتيات هو مساعدة المتعلمين على تحسين مهاراتالقراءة وفهم النصوص. افترضت هذه الدراسة أن استخدام تدريب الصوتيات من قبل المعلمين المؤهلين وخطة الدرس والأدوات المناسبة يمكن أن يحسن القراءة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. ولتحقيق الأهداف المرجوة واختبار الفرضيات تم استخداممقابلة منظمة وملاحظة الفصول الدراسيةلجمعالبيانات، وكانت عينةهذهالدراسة معلمي اللغة الإنجليزية للطورالمتوسط. كشفت النتائج أن استخدام الصوتيات لتحسين التعرف على الكلمات يستخدم كوسيلة ناجحة لمساعدة المتعلمين في السنة الأولى من الطور المتوسط على فك رموز الكلمات التي يعتمد عليها معظم المعلمين باستخدام هذه الطريقة للقراء المبتدئين-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectphonicsen_US
dc.subjectword recognition,en_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectmiddle school.en_US
dc.subjectphoniqueen_US
dc.subjectreconnaissance de motsen_US
dc.subjectlectureen_US
dc.subjectapprentissage de l’anglais comme langue étrangère, collège.en_US
dc.subjectالصوتياتen_US
dc.subjectالتعرف على الكلماتen_US
dc.subjectالقراءةen_US
dc.subjectمتعلمين اللغة الانجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالمدرسة الإعداديةen_US
dc.titleInvestigating Teachers’ Use of Phonics on EFL Pupils’ Word Recognitionen_US
dc.title.alternativeThe Case of First year Middle school Pupils in Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mounib+belmahdi.pdf534,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.