Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSadoune Farida-
dc.contributor.authorRaouia, Boussehel-
dc.contributor.authorRahma, Zekri-
dc.date.accessioned2023-02-09T10:06:16Z-
dc.date.available2023-02-09T10:06:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31991-
dc.descriptionDepartment of Letters and English Language Domain: Letters and Foreign Languages Field: English Language and Literatureen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness of formative assessment in enhancing second language writing in Ibn El JarirAtabarischool. In order to test the hypothesis that suggests the probability of improving the writing skill through the use of formative assessment. By a descriptive analytical method, we have designed three research instruments to collect data. First, a questionnaire was administered to twenty-five students of fourth year middle school. Second semi-structured interview was designed to four English teachers of the same school. Third, the analysis of fourth year middle school textbook. The results showed that formative assessment has a positive effect on developing learners writing skill. In addition, formative assessment helps learners to assume responsibility for monitoring and supporting their learning (writing), as well as helping teachers in evaluating learners’ performance.en_US
dc.description.abstractCette étude vise a mettre lumière aux effets de l’évaluation formative dans l’amélioration des compétences d’écriture au niveau du la lange étranger. A fin de tester notre hypothèse à propos : si les élèves sont évalue formative, sont compétences e rédaction seront développées. Nous avons utiliseune méthode analytique descriptive aux trois mécanismes, un questionnaire pour les élèves de quatre année moyen, une interview désigne pour les enseignants de la langue anglaise aussi l’analyse de le livre scolaire. Les données recueillies ont montre que l’évaluation formative a un impact positive sur le développement des compétences en matière d’écriture du la langue étranger. L’évaluation formative aïd aussi les enseignants a évalué la performance de l’élève.-
dc.description.abstractتهدف هده الدراسة إلى كشف مدى فعالية التقويم التكويني في تحسين مهارة الكتابة باللغة الانجليزيةو من اجل اختبار صحة الفرضيات المطروحة التي تكمن في تقييم الأساتذة للتلاميذ داخل القسم بتقنية التقويم التكويني التي تعزز من مدى قدرتهم على تطوير ذاتهم و مهارتهم الكتابية. المنهج المتبع في هدا البحث هو المنهج الوصفي التحليلي بالاستعانة ب ثلاث آليات للبحث المتمثلة في : تقديم استبيان ل 25 تلميذ لسنة الرابعة متوسط, و إجراء مقابلة ل 4 أساتذة للغة الانجليزية مت متوسطة ابن جرير الطبري ورقلة بالإضافة إلى تحليل الكتاب المدرسي. أكدت النتائج التي المتحصل عليها أن التقويم التكويني له تأثير ايجابي في تطوير مهارة الكتابة فضلا على انه يساعد الأساتذة في تقييم أداء التلميذ.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectFormative Assessmenten_US
dc.subjectSummative Assessmenten_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectL2 writingen_US
dc.subjectl’évaluationen_US
dc.subjectl’évaluation formativeen_US
dc.subjectl’évaluation finalen_US
dc.subjectcompétence d’écritureen_US
dc.subjectla langue anglaiseen_US
dc.subjectالتقويمen_US
dc.subjectالتقويم التكوينيen_US
dc.subjectالتقويم النهائيen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectاللغة الانجليزيةen_US
dc.titleThe Effectiveness Of Formative Assessment In Enhancing L2 Writing. The Case Of Fourth Year Middle School Students Of Ibn El JarirAtabariIn Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUSSEHEL+ZEKRI.pdf546,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.