Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحنان, عواريب-
dc.contributor.authorفطيمة, بن طرفة-
dc.contributor.authorسمية بوعيشة-
dc.date.accessioned2023-02-12T14:30:36Z-
dc.date.available2023-02-12T14:30:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32032-
dc.descriptionقسم اللغة و الأدب العربي تخصص: اللسانيات التطبيقيةen_US
dc.description.abstractتناولنا في هذه الدراسة الموسومة المتمثلة في: المحتوى الدلالي للسنة الخامسة ابتدائي , محاولين الإجابة عن إشكالية متمثلة في المحتوى الدلالي من حيث الترادف والتضاد, والمحتوى وفق معايير الاختيار, حيث تطرقنا في الفصل النظري الى مفهوم التعليمية وأنوعها, والمحتوى والدلالة وقضاياها, وفي الفصل التطبيقي تناولنا دراسة المحتوى دراسة تحليلية وفق معايير الاختيار وعلاقته بالأهداف المقربة, باعتبار المحتوى العنصر الوحيد الذي يربط المتعلم بالمادة العلمية, كما له من أهمية في غرس القيم والتزويد بمختلف المعارف واكتساب المتعلم رصيدا لغويا, ومهارة لغوية مهمة, ألا وهي : القراءة – الكتابة – التعبير.en_US
dc.description.abstractDans cette étude étiquetée, nous avons traité : le contenu sémantique de la cinquième année du primaire, en essayant de répondre à un problème représenté dans le contenu sémantique en termes de synonymie et d'antagonisme, et contenu selon les critères de sélection. est une étude analytique selon les critères de sélection et sa relation avec les objectifs immédiats, étant donné que le contenu est le seul élément qui relie l'apprenant au matériel scientifique, et il est également important pour inculquer des valeurs et fournir diverses connaissances et l'acquisition par l'apprenant d'un crédit linguistique, et d'une compétence langagière importante, à savoir : lecture - écriture - expression.-
dc.description.abstractIn this tagged study, we dealt with:the semantic content of the fifthyear of primaryschool, trying to answer a problem represented in the semantic content in terms of synonymy and antagonism, and content according to the selectioncriteria. The study of the content is an analytical study according to the selection criteria and itsrelationship to the immediate goals, giventhat the content is the onlyelementthat links the learner to the scientific material, and itisalso of importance in instilling values and providing various knowledge and the learner’s acquisition of linguisticcredit, and an important languageskill, namely:reading - writing - expression.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالمحتوىen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectكتاب السنة الخامسةen_US
dc.subjectالأهدافen_US
dc.subjectالدلالةen_US
dc.subjectمعاييرالاختيارen_US
dc.subjectPédagogiqueen_US
dc.subjectcontenuen_US
dc.subjectapprenanten_US
dc.subjectlivre de cinquième annéeen_US
dc.subjectobjectifsen_US
dc.subjectsignificationen_US
dc.subjectcritères de sélectionen_US
dc.subjectEducationalen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectfifthyear booken_US
dc.subjectobjectivesen_US
dc.subjectsignificanceen_US
dc.titleالمحتوى الدلالي في كتاب القراءة للسنة الخامسة ابتدائي دراسة وصفيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بوعيشة+بن طرفة.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.