Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida SADOUNE-
dc.contributor.authorRacha, BENMAKHLOUF-
dc.contributor.authorAmel Elhayet, GOUBAA-
dc.date.accessioned2023-02-12T15:35:20Z-
dc.date.available2023-02-12T15:35:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32036-
dc.descriptionDepartment of English Language and Literature English Language in Applied Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe current study investigates one of the major issues that face foreign language students in Ouargla in Algeria and affect their learning of English intonation which is the influence of their mother tongue. It aims at exploring the intonational patterns used by Algerian students at Kasdi Merbah University. We assumed that the intonational patterns of the two English and Algerian Arabic have similarities as well as differences and that these similarities and differences may affect the English intonational patterns. In order to check the validity of these hypotheses, the intonational patterns of Algerian Arabic and English are studied. The method in dealing with this research is both quantitative and qualitative. Second year undergraduate students of English at Kadi Merbah University with Algerian Arabic mother tongue are taken as a case study. For that purpose, different types of sentences in English language were selected including declarative, exclamatory, imperative and interrogative sentences and then analyzed. The results revealed that the influence was mainly positive due to the similarity between the Algerian Arabic intonational patterns and the English ones.en_US
dc.description.abstractLa présente recherche étudie l'une des questions, principales que rencontrent les étudiants d'anglais en Algérie. Leur langue maternelle influe sur l'apprentissage de l'intonation de cette langue étrangère. Cette étude s'intéresse aux modes utilisés par les étudiants de l'université Kasdi Merbah. Nous avons supposé l'existence d'une ressemblance entre les modes d'apprentissage des deux langues, à savoir l'Arabe et l'Anglais. Nous supposons également qu'il y a des différences entre l'Arabe et l'Anglais qui empêchent l'emploi de cette dernière. Pour confirmer ces hypothèses, nous avons étudiés les modes des deux langues. Nous avons travaillé avec les étudiants de deuxième année licence de l'université Kasdi Merbah de Ouargla qui utilisent l'arabe algérien comme langue maternelle. Nous avons étudié ce cas linguistique. Pour atteindre l'objectif de notre recherche, nous avons choisi différentes phrases d'anglais et parmi elles les phrases déclaratives, les phrases exclamatives et les phrases interrogatives. Nous avons procédé à une analyse. Les résultats ont révélé que influence était positif et surtout en raison de cette ressemblance qui existe entre les modes de l'arabe Algérien et l'anglais.-
dc.description.abstractتبحث الدراسة الحالية في إحدى القضايا الرئيسية التي تواجه طلاب اللغة الانجليزية في الجزائر و تؤثر على تعلمهم للتنغيم في اللغة الانجليزية و هو تأثير لغتهم الأم. بهدف هذا البحث إلى استكشاف الأنماط اللغوية التي يستخدمها الطلاب الجزائريون في جامعة قاصدي مرباح بورقلة. افترضنا إن الأنماط اللغوية للغة الانجليزية و العربية الجزائرية لها أوجه تشابه و كذلك اختلافات و التي بدورها قد تؤثر على استخدام اللغة الانجليزية. من أجل التحقق من صحة هذه الفرضيات، تمت دراسة الأنماط اللغوية لكلتا اللغتين. تم أخذ طلاب السنة ثانية للغة الانجليزية في جامعة قاصدي مرباح بورقلة و الذين يتحدثون اللغة العربية الجزائرية كلغة أم كدراسة حالة. لتحقيق هدف هذا البحث، تم اختيار أنواع مختلفة من الجمل في اللغة الانجليزية من بينها الجمل التقريرية والتعجب والأمر والاستفهام ثم تم تحليلها. وكشفت النتائج أن التأثير كان إيجابياً بشكل أساسي بسبب التشابه بين الأنماط اللغوية العربية الجزائرية والأنماط الإنجليزية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectintonationen_US
dc.subjectL1en_US
dc.subjectL2en_US
dc.subjectinterferenceen_US
dc.subjecttransferen_US
dc.subjectinterlanguageen_US
dc.subjecttoneen_US
dc.subjectla prononciationen_US
dc.subjectla première langueen_US
dc.subjectla langue secondeen_US
dc.subjectinterférenceen_US
dc.subjectla transformationen_US
dc.subjectle dialecteen_US
dc.subjectl'intonationen_US
dc.subjectالتنغيمen_US
dc.subjectاللغة الأوليen_US
dc.subjectاللغة الثانيةen_US
dc.subjectالتداخلen_US
dc.subjectالتحويلen_US
dc.subjectاللغة البينيةen_US
dc.subjectالنغمةen_US
dc.titleInvestigating the Influence of the Algerian Arabic on L2 Intonation Patterns of EFL learners: the Case of Second Year Undergraduate Students of English at Kasdi Merbah University-Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BENMAKHLOUF+GOUBAA.pdf949,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.