Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBajadi, Nour El Imane-
dc.contributor.authorSARA, GUENDOUZ-
dc.contributor.authorBajadi, Nour El Imane-
dc.date.accessioned2023-02-22T14:09:08Z-
dc.date.available2023-02-22T14:09:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32139-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractEnhancing EFL learners' listening skill is one of the most important aims of foreign language acquisition; this aim is achieved through providing appropriate techniques and effective strategies that improve learners' language skills. One of these techniques is audio passages and their corresponding scripts. The present study aims at pointing out middle school teachers’attitudes towards incorporating audio scripts in EFL classrooms and their impact on the learners' listening skill. Bearing this in mind, two basic hypotheses were identified: the first is that teachers will have positive opinions about the use of audio scripts to enhance EFL learners’ listening skill. The second hypothesis is that the assimilation of audio scripts can help learners in EFL classrooms improve their listening skill. To achieve the set aims of this research, a questionnaire was conducted with a sample of teachers in order to build a reliable picture of teachers' attitudes towards the use of audio scripts.en_US
dc.description.abstractL'amélioration des compétences d'écoute des apprenants EFL est l'un des objectifs les plus importants de l'acquisition d'une langue étrangère; cet objectif est atteint en fournissant des techniques appropriées et des stratégies efficaces qui améliorent les compétences linguistiques des apprenants. L'une de ces techniques consiste en des passages audio et leurs scripts correspondants. La présente étude vise à souligner les attitudes des enseignants du collège à l'égard de l'incorporation de scripts audio dans les salles de classe EFL et leur impact sur la capacité d'écoute des apprenants. Gardant cela à l'esprit, deux hypothèses de base ont été identifiées : la première est que les enseignants auront des opinions positives sur l'utilisation de scripts audio pour améliorer la capacité d'écoute des apprenants EFL. La deuxième hypothèse est que l'assimilation de scripts audio peut aider les apprenants dans les salles de classe EFL à améliorer leur capacité d'écoute. Pour atteindre les objectifs fixés par cette recherche, un questionnaire a été mené auprès d'un échantillon d'enseignants afin de construire une image fiable des attitudes des enseignants envers l'utilisation des scripts audio.-
dc.description.abstractمن بين المهارات اللغوية الأربعة تعد مهارة الاستماع ذات أهمية كبيرة ، بالرغم من ان الدراسات السابقة اهملت هذه المهارة الا انها تحضى في الآونة الأخيرة بمكانة عالية في تعلم وتدريس اللغات الأجنبية وهذا لأن تطوير القدرات السمعية للمتعلم من اهم اساسيات اكتساب اللغة . يعمل الأستاذ جاهدا من اجل تحسين المهارات السمعية للمتعلمين وذالك عن طريق اختيار الوسائل التعليمية المناسبة و استعمالها في الفصل الدراسي. من بين هذه الوسائل لدينا ما يسمى وسائل الاستماع الأصلية مثل: الصور، الأغاني، الكتب، الكتب الصوتية ...الخ. يعد استخدام النصوص الصوتية احد اهم الوسائل المستخدمة لتعليم اللغة و تطوير القدرات السمعية للمتعلم. لهذا كان الهدف الرئيسي وراء هذه الدراسة هو التحقق من مواقف المعلمين تجاه استخدام النصوص الصوتية لتعزيز مهارة الاستماع لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ومدى تأثيرها على القدرات السمعية للمتعلم، وفي هذا الصدد تم تحديد فرضيتين رئيسيتين. الفرضية الأولى هي ان تكون مواقف المعلمين إيجابية تجاه استخدام النصوص الصوتية لتحسين مهارات الاستماع لدى المتعلمين، والفرضية الثانية إمكانية مساعدة المتعلمين في فصل اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية على تحسين مهارات الاستماع لديهم عن طريق ادماج النصوص الصوتية. ولتحقيق النتائج المرجوة تم تقديم استبيان ل 17 مدرس للغة الإنجليزية في مدارس التعليم المتوسط، و من خلال تحليل النتائج المتحصل عليها تم تأكيد الفرضيات السابقة و اثبات وجود تأثير إيجابي على القدرات السمعية للمتعلم عند استخدام النصوص الصوتية، وتأكيد فعالية النصوص الصوتية المدمجة في مساعدة المتعلمين في فصل اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية على تحسين مهارات الاستماع لديهم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectaudio scriptsen_US
dc.subjectlistening skillen_US
dc.subjectteacher attitudesen_US
dc.subjectskills integrationen_US
dc.subjectteaching materials designen_US
dc.subjectscripts audioen_US
dc.subjectcapacité d'écouteen_US
dc.subjectattitudes de l'enseignanten_US
dc.subjectintégration des compétencesen_US
dc.subjectconception de matériel pédagogiqueen_US
dc.subjectتعلم اللغات الاجنبيةen_US
dc.subjectالمهارات السمعيةen_US
dc.subjectالنصوص الصوتيةen_US
dc.titleTeachers’ Attitudes Towards the Use of Audio Scripts to Enhance EFL Learners’ Listening Skillen_US
dc.title.alternativeA Case Study of Middle School Teachersen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قندوز سارة_compressed.pdf601,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.