Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorإسماعيل, سيبوكر-
dc.contributor.authorموسى, باديجة-
dc.contributor.authorصفاء, شاكو-
dc.date.accessioned2023-03-07T15:39:17Z-
dc.date.available2023-03-07T15:39:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32310-
dc.descriptionتخصص: . لسانيات تطبيقية قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة الطريقة التكاملية في تدريس مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ المتوسطة، تطرقنا فيها اٍلى مفهوم هذا الاسلوب وكيفية توظيفه في تدريس اللغة العربية السنةالأولى من التعليم المتوسط. اعتمدنا في دراستنا على كتاب اللغة العربية السنةالأولىالمتوسط ودليل الأستاذ وقمنا بتوزيع استبيان وتحليل نتائجه. وصلنا في الختام الى أنه بات استخدام هذه الطريقة في التعليم ضرورة ملحه لما لها من نتائج اٍبجابية تعكس الغرض المنشود منها.en_US
dc.description.abstractde l'étude Cette étude traite de la méthode intégrative dans l'enseignement des compétences en langue arabe aux étudiants intermédiaires. Dansnotreétude, nous nous sommes appuyés sur le livre de langue arabe pour la première année du collège et le guide de l'enseignant, et nous avons d istribué un questionnaire et analysé ses résultats. En conclusion, nous avons conclu que l'utilisation de cette méthode d'éducation est devenue une nécessité urgente en raison de ses résultats positifs qui reflètent le but recherché.-
dc.description.abstractThis study tackles the integration method in teaching Arabic language skills for middle school pupils, in which we touched on the concept of this method and how to use it in teaching Arabic for first year middle school pupils. In our study, we relied on the Arabic language book of first year middle school pupils, and the teacher's guide, and we distributed a questionnaire and analyzed its results. We concluded that the use of this method in education has become very necessary, due to its positive results that reflect its intended purpose.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالطريقة التكامليةen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالاسلوب التكامليen_US
dc.subjectمرحلة المتوسطen_US
dc.subjectapproche intégréeen_US
dc.subjectapprenanten_US
dc.subjectenseignanten_US
dc.subjectapproche intégréeen_US
dc.subjectniveau intermédiaireen_US
dc.subjectthe integration methoden_US
dc.subjectthe learneren_US
dc.subjectthe teacheren_US
dc.subjectthe integration styleen_US
dc.subjectmiddle school levelen_US
dc.titleالطريقة التكاملية في تدريس مهارات اللغة العربية لتلاميذ السنة الأولى من تعليم المتوسط من تعليم المتوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
باديجة+شاكو.pdf838,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.