Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCheridi, Abderachide-
dc.contributor.authorMessaoud Douak, Siham-
dc.date.accessioned2023-04-13T09:30:24Z-
dc.date.available2023-04-13T09:30:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32547-
dc.descriptionEnglish Language and Literature -: Linguisticsen_US
dc.description.abstractVocabulary learning is an important aspect of language learning and one of the biggest challenges that students face in their studies. The lack of vocabulary knowledge among students is considered to be the main obstacle that prevents them from communicating and writing effectively. This study attempts to investigate to what extent can mind mapping strategy MMS improve students’ vocabulary. The study was conducted at the level of middle school with second-year pupils. It involved a quasi-experiment; pre-test and post-test. The results revealed a remarkable improvement in students’ vocabulary appropriateness and vocabulary richness. The study recommends the integration of this strategy in middle school teaching vocabulary strategies.en_US
dc.description.abstractL'apprentissage du vocabulaire est un aspect important de l'apprentissage des langues et le plus grand défi auquel les étudiants sont confrontés dans leurs études. Le manque de vocabulaire des élèves est le principal obstacle qui les empêche de communiquer et d'écrire efficacement. Cette recherche vise à explorer dans quelle mesure la stratégie de cartographie mentale peut améliorer le vocabulaire des élèves. L'étude a été menée au niveau des élèves de deuxième année du collège Abdelhafid Sanhadri-Sidi-Khouiled-Ouargla. L'étude comprenait une semi-expérience, un pré-test et un post-test. Les résultats ont révélé une amélioration significative de l'adéquation du vocabulaire et de la richesse linguistique des élèves. L'étude recommande d'intégrer cette technique dans les stratégies 'enseignement du vocabulaire dans l'enseignement moyen. Mots-clés : apprentissage du vocabulaire, apprenants de langues étran-gères en tant que langue étrangère, cartographie Conceptuelle-
dc.description.abstractيعتبر تعلم المفردات جانبا مهما من تعلم اللغة وأكبر التحديات التي يواجهها الطلاب في دراستهم. ويعد نقص المفردات لدى الطلاب هو العقبة الرئيسية التي تمنعهم من التواصل والكتابة بشكل فعال. يسعى هذا البحث الى استكشاف الى أي مدى يمكن أن تحسن استراتيجية رسم الخرائط الذهنية مفردات التلاميذ. أجريت الدراسة على مستوى تلاميذ السنة الثانية بمتوسطة عبد الحفيظ سنحضري سيدي خويلد ورقلة. اشتملت الدراسة على شبه تجربة, اختبار قبلي واختبار بعدي. كشفت النتائج عن تحسن ملحوظ في ملاءمة مفردات التلاميذ وكذا الثراء اللغوي. توصي الدراسة بدمج هذه التقنية في استراتيجيات تدريس المفردات في التعليم المتوسط-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectVocabulary learningen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectMind Mappingen_US
dc.subjectapprentissage du vocabulaireen_US
dc.subjectapprenants de langues étrangères en tant que langue étranen_US
dc.subjectgèreen_US
dc.subjectcartographie Conceptuelleen_US
dc.subjectتعلم المفردات,en_US
dc.subjectمتعلمي اللغة الأجنبية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectرسم الخرائط الذهنيةen_US
dc.titleUsing Mind Mapping Strategy in Improving Learner’s vocabulary.en_US
dc.title.alternativeThe Case Study on Middle School Second Year Pupils at Sidi-Khouileden_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مسعود سهام_compressed.pdf534,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.