Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYoucef, Bencheikh-
dc.contributor.authorChaima, Guedouar-
dc.contributor.authorSoulef, Hazzem-
dc.date.accessioned2023-04-13T10:27:25Z-
dc.date.available2023-04-13T10:27:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32578-
dc.descriptionLetters and English Languageen_US
dc.description.abstractThe current study seeks to determine the efficacy of a discourse-based method in increasing EFL learners' awareness of features of connected speech. It also intends to investigate to what extent discourse-based activities can enable students to learn about connected speech. The case study was conducted at Ouargla'sKasdiMerbah University wherein, over thirty volunteers participated in a quasi-experimental study that includes a pre-test, training session, post-test, and interview. Students were given a series of texts with the original audio recording in both phases, pre-test, and post-test, and were then instructed to listen, read, and record themselves.We analyzed the data by counting the total number of features included in each text and comparing them to the students' errors. The results shows that students' awareness increased concerning pauses and stops; they made fewer errors between the pre-test and post-test (from 4% to 3%). While, they continue to struggle with the articulation of stressed words.The majority of students recommend using discourse based activities in teaching aspects of connected speech. In conclusion, this study proposes that adequate time should be allocated to instructional sessions and language laboratories to achieve better results.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à déterminer l'efficacité d'une méthode basée sur le discours pour accroître la sensibilisation des apprenants EFL aux caractéristiques de la parole connectée. Il a également l'intention d'étudier dans quelle mesure les activités basées sur le discours peuvent permettre aux étudiants d'apprendre le discours connecté. L'étude de cas a été menée à l'Université Kasdi Merbah de Ouargla où plus de trente volontaires ont participé à une étude quasi-expérimentale qui comprend un pré-test, une session de formation, un post-test et un entretien. Les étudiants ont reçu une série de textes avec l'enregistrement audio original dans les deux phases, pré-test et post-test, et ont ensuite été chargés d'écouter, de lire et de s'enregistrer. Nous avons analysé les données en comptant le nombre total de traits inclus dans chaque texte et en les comparants aux erreurs des élèves. L'analyse des données montre que la sensibilisation des élèves aux pauses et aux arrêts a augmenté ; ils ont fait moins d'erreurs entre le pré-test et le post-test (de 4% à 3%). Cependant, en raison du court laps de temps, les élèves continuent de lutter avec l'articulation des mots accentués. En conclusion, cette étude propose d'allouer suffisamment de temps aux séances d'enseignement et aux laboratoires de langues pour obtenir de meilleurs résultats.-
dc.description.abstractتسعى الدراسة الحالية لاختبار وإظهار فعالية النهج القائم على الخطاب في تعزيز وعي متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بجوانب الكلام المتصل كما أنها تهدف للتحقيق حول مدى إمكانية الأنشطة القائمة على الخطاب في تمكين الطلاب من التعرف على الكلام المتصل. دراستنا هي دراسة شبه تجريبية تمت على مستوى جامعة قاصدي مرباح بورقلة ، حيث شارك أكثر من ثلاثين طالبًا في اختبار تمهيدي ، وتدريب ، واختبار بعدي، تليها مقابلة لاحقًا. تم إعطاء الطلاب سلسلة من النصوص مع التسجيل الصوتي الأصلي في كلتا المرحلتين، الاختبار التدريبي، والاختبار ألبعدي، ثم تم توجيههم للاستماع والقراءة والتسجيل بأنفسهم. قمنا بتحليل البيانات من خلال حساب العدد الإجمالي للميزات الموجودة في كل نص ومقارنتها بأخطاء الطلاب. يُظهر تحليل البيانات زيادة وعي الطلاب بالفواصل في الجمل؛ حيث لاحظنا ارتكاب أخطاء أقل في الاختبار ألبعدي مقارنة بالتدريب (من 4٪ إلى 3٪). يرجع ذلك في الغالب إلى ضيق الوقت أثناء الحصص التدريبية والتي تسعى أساسا للحصول على توجيهات أنجع ليصبحوا على دراية بكيفية تصنيف مميزات الكلام المتصل، هذا ما خلق عائقا للطلاب عند التعبير عن الكلمات المشددة. في الختام، تقترح هذه الدراسة أنه يجب تخصيص وقت كافٍ للجلسات التعليمية ومختبرات اللغة لتحقيق نتائج أفضل.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectELTen_US
dc.subjectdiscourse-based approachen_US
dc.subjectpronunciationen_US
dc.subjectaspects of connected speechen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectpausesen_US
dc.subjectstopsen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectELTen_US
dc.subjectapproche basée sur le discoursen_US
dc.subjectprononciationen_US
dc.subjectaspects de la parole connectéeen_US
dc.subjectaccenten_US
dc.subjectpausesen_US
dc.subjectarrêtsen_US
dc.subjectاللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectتعلم اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectالمنهج القائم على الخطابen_US
dc.subjectالنطقen_US
dc.subjectجوانب الحديث المتصلen_US
dc.subjectاللكنةen_US
dc.subjectالوقوفen_US
dc.subjectالتوقفاتen_US
dc.titleRaising EFL Students' Awareness of Aspects of Connected Speech through Discourse Based Approachen_US
dc.title.alternativeThe Case of Second Year Students in Kasdi Merbah University (OUARGLA)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
شيما قدور-سلاف حازم_compressed.pdf408,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.