Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima, BENZOUKH-
dc.contributor.authorNour Elyakine, Ghoula-
dc.contributor.authorSiham, El-Bous-
dc.date.accessioned2023-04-16T10:58:33Z-
dc.date.available2023-04-16T10:58:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32602-
dc.descriptionLetters and Foreign Languages-Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study aims at providing data in order to enhance the use of online learning platforms in EFL learning. Moreover, it aims to evaluate the effectiveness of using Moodle platform and to motivate the learners to use this e-learning platform. The sample that we rely on consists of (100) male and female students. Yet, only (40) students have participated. For collecting data, we have designed a questionnaire which contains twenty five (25) questions and four (4) sections. These sections comprise of likert scale and Yes/No questions. The questionnaire is directed to second year licence students at the Department of Letters and English Language at Kasdi Merbah University Ouargla-Algeria to know about their attitudes towards online learning platforms, specially Moodle in learning English as a Foreign Language (EFL). The findings of the study revealed that most EFL students’ attitudes towards using Moodle platform were positive. Moreover, they enjoy using Moodle platform in learning English as a Foreign Language.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à fournir des données afin d'améliorer l'utilisation des plateformes d'apprentissage en ligne danplateforme Moodle et à motiver les apprenants à utiliser cette plateforme d'apprentissage en ligs l'apprentissage de l'anglais comme langue étrangère (EFL). De plus, il vise à évaluer l'efficacité de l'utilisation de la ne. L'échantillon sur lequel nous nous appuyons est composé de (100) étudiants et étudiantes. Pourtant, seuls (40) étudiants ont participé. Pour la collecte des données, nous avons conçu un questionnaire qui contient vingt-cinq (25) questions et quatre (4) sections. Ces sections comprennent une échelle de Likert et des questions Oui/Non. Le questionnaire s'adresse aux étudiants de deuxième année de licence au Département des Lettres et Langue Anglaise de l'Université Kasdi Merbah Ouargla-Algérie pour connaître leurs attitudes envers les plateformes d'apprentissage en ligne spécialement Moodle dans l'apprentissage de l'anglais comme langue étrangère (EFL). Les résultats de l'étude ont révélé que l'attitude de la plupart des étudiants d'anglais comme langue étrangère (EFL) à l'égard de l'utilisation de la plate-forme Moodle était positive. De plus, ils aiment utiliser la plateforme Moodle pour apprendre l'anglais comme langue étrangère. Mots-clés: apprentissage en ligne, plateforme Moodle, apprentissage de l'anglais comme langue étrangère (EFL), étudiants d'anglais comme langue étrangère (EFL), technologie éducative.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى توفير البيانات من أجل تعزيز استخدام منصات التعلم عبر الإنترنت في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. علاوة على ذلك، تهدف إلى تقييم فعالية استخدام منصة موودل وتحفيز المتعلمين على استخدام هذه المنصة. تتكون العينة التي تم الاعتماد عليها في هذه الدراسة من (100) طالب وطالبة. بينما شارك (40)طالبا فقط من هذه العينة. لجمع البيانات، قمنا بتصميم استبيان يحتوي على خمسة وعشرين (25) سؤالاً وأربعة (4) أقسام. تتكون هذه الأقسام من مقياس الإعجاب وأسئلة نعم / لا. تم توجيه الاستبيان لطلاب السنة الثانية في قسم الآداب واللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة-الجزائر من أجل التعرف على مواقفهم تجاه منصات التعلم عبر الإنترنت وخاصة منصة موودل في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL). كشفت نتائج الدراسة أن مواقف طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية كانت إيجابية تجاه استخدام منصة موودل. كما بينت أيضا أنهم يستمتعون باستخدام هذه المنصة في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectonline learningen_US
dc.subjectMoodle platformen_US
dc.subjectEFL learningen_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjecteducational technologyen_US
dc.subjectapprentissage en ligneen_US
dc.subjectplateforme Moodleen_US
dc.subjectapprentissage de l'anglais comme langue étrangère (EFL)en_US
dc.subjectétudiants d'anglais comme langue étrangère (EFL)en_US
dc.subjecttechnologie éducativeen_US
dc.subjectالتعلم عبر الإنترنتen_US
dc.subjectمنصة موودلen_US
dc.subjectتعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالتكنولوجيا التعليميةen_US
dc.titleEXPLORING EFL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS ONLINE LEARNING PLATFORMSen_US
dc.title.alternativeThe Case of Second Year Licence Students at the Department of Letters and English Language-Kasdi Merbah University Ouargla-Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
سهام البوس-نور اليقين_compressed.pdf398,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.