Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima, BENZOUKH-
dc.contributor.authorHana, Tidjani-
dc.contributor.authorSaida, Kobbi-
dc.date.accessioned2023-04-16T11:35:20Z-
dc.date.available2023-04-16T11:35:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32606-
dc.descriptionLetters and Foreign Languages-Literature and Civilisationen_US
dc.description.abstractConcomitant with the post-colonial literary wave in Africa, resistance has been mirrored through a variety of techniques and strategies, as such preserving African literary traditions. The present study delves deeply into the representation of traditions and modernity in GabrielOkara’sThe Voice (1964) and the rationale behind employing such contradictory aspects in African literature. Alongside such an analysis, insights into African literature, culture, and history are bestowed. Likewise, the conceptions of modernity and traditions are defined with regard to the African context. Binarism between modernity and traditions is implied in many ways as the relationship between chief Izongu and Okolo. The study, hence, provides a practical analysis of how setting, language, style, characters, social status, and cultural traditions are presented in the novel with the purpose to compare the hero’s role in the novel as a modern enlightened character and the communities as representative of traditions and the African heritage. The mother tongue preserves elegance and originality in the novel in spite of the different literary forms of African orality and those of modern literature.en_US
dc.description.abstractParallèlement à la vague littéraire post-coloniale en Afrique, la résistance a été reflétée par une variété de techniques et de stratégies, à ce titre, la préservation des traditions littéraires africaines. La présente étude examine en profondeur la représentation des traditions et de la modernité dans The Voice (1964) de Gabriel Okara et la raison d’être de l’utilisation de ces aspects contradictoires dans la littérature africaine. Parallèlement à une telle analyse, des informations sur la littérature, la culture et l’histoire africaines sont fournies. De même, les conceptions de la modernité et des traditions sont définies par rapport au contexte africain. Binarisme entre la modernité et les traditions est implicite à bien des égards que la relation entre le chef Izongu et Okolo. L’étude, par conséquent, fournit une analyse pratique de la façon dont le cadre, la langue, le style, les caractères, le statut social et les traditions culturelles sont présentés dans le roman dans le but de comparer le rôle du héros dans le roman en tant que personnage moderne éclairé et les communautés en tant que représentants des traditions et du patrimoine africain. La langue maternelle préserve l’élégance et l’originalité du roman malgré les différentes formes littéraires de l’oralité africaine et celles de la littérature moderne.-
dc.description.abstractبالتزامن مع الموجة الأدبية بعد الاستعمار، انعكست المقاومة من خلال مجموعة متنوعة من التقنيات والاستراتيجيات، مثل الحفاظ على التقاليد الأدبية الأفريقية. تتعمق هذه الدراسة في تمثيل التقاليد والحداثة في The Voice لغابرييل أوكارا (1964) والأساس المنطقي وراء استخدام مثل هذه الجوانب المتناقضة في الأدب الأفريقي. إلى جانب هذا التحليل، يتم منح رؤى حول الأدب والثقافة والتاريخ الأفريقي. وبالمثل، فإن مفهوم الحداثة والتقاليد محدد فيما يتعلق بالسياق الأفريقي. الثنائية بين الحداثة والتقاليد ضمنية من نواح كثيرة، على سبيل المثال العلاقة بين الزعيم إيزونغووأوكولو. ومن ثم، تقدم الدراسة تحليلاً عمليًا لكيفية عرض الإعداد واللغة والأسلوب والشخصيات والمكانة الاجتماعية والتقاليد الثقافية في الرواية. بهدف مقارنة دور البطل في الرواية كشخصية حديثة مستنيرة والمجتمع كممثل للتقاليد والتراث الأفريقي. ولإنجاز هذه المهام، يُختار اتباع نهج وصفي تحليلي. على أمل فهم جوهر الشخصية الرئيسية، التي هي مثيرة للاهتمام واستبطانيه وموحية إلى ما لا نهاية، يُنظر إلى الرواية وفقًا للعدسة التحليلية النفسية. حافظت اللغة الأم على الأناقة والأصالة في الرواية على الرغم من الأشكال الأدبية المختلفة للشفهية الأفريقية والأدب الحديث من خلال تحليل الأجهزة والأدوات الأسلوبية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectModernityen_US
dc.subjecttraditionsen_US
dc.subjectAfrican literatureen_US
dc.subjectoriginalityen_US
dc.subjectAfrican oralityen_US
dc.subjectModernitéen_US
dc.subjecttraditionsen_US
dc.subjectlittérature africaineen_US
dc.subjectoriginalitéen_US
dc.subjectoralité africaineen_US
dc.subjectالحداثةen_US
dc.subjectالتقاليدen_US
dc.subjectالأدب الأفريقيen_US
dc.subjectالأصالةen_US
dc.subjectالشفهية الأفريقيةen_US
dc.titleModernity vs. Traditions in Gabriel Okara’s The Voiceen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تجاني حنان-سعيدة قبي_compressed.pdf338,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.