Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSabrina SAIGHI-
dc.contributor.authorImane, GHOUGALI-
dc.contributor.authorSouhila, BENATALLAH-
dc.date.accessioned2023-04-17T12:08:22Z-
dc.date.available2023-04-17T12:08:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32627-
dc.descriptionDepartment of Letters and English Language Specialty: linguisticsen_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the role of teachers' feedback in improving EFL learners' speaking skill. To fulfill this aim the study was carried out at Kasdi Merbah University Ouargla. We use two tools, First, questionnaire forty students' of first year LMD at university Kasdi Merbah Ouargla to get their opinion about the role of teachers' feedback and their reaction towards teachers' feedback . Second, questionnaire for ten teachers' of oral expression at when speaking, about the different techniques used in providing feedback, and about the effectiveness of the feedback. The results of the questionnaire of students' and teachers' showed that EFL students' speaking skill have been improved through receiving teachers' feedback during classroom activity.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à connaitre le rôle du feedback des enseignants sur l'amélioration des compétences orales. Afin de vérifier dans quelle mesure l'hypothèse suggérée est valide, nous utilisons deux outils de recherche. Dans un premier temps, un questionnaire a été réalisé auprès quarante étudiants de première année English l'université Kasdi Merbah Ouargla pour avoir leur avis sur le rôle du feedback des enseignants sur l’amélioration de la compétence orale chez les apprenants de la langue Anglaise. Deuxièmement, un questionnaire destiné à dix professeurs de l'expression orale à l'université d’Ouargla pour avoir leur point de vue sur les erreurs et les obstacles de leurs apprenants à l'oral et sur les différentes techniques utilisées de donner les remarques et sur son efficacité. Les résultats du questionnaire des étudiants et des enseignants ont montré que les compétences orales des étudiants de la langue Anglaise comme une langue étrangère ont été améliorées grâce aux remarques et observations des enseignants.-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور ملاحظات الأستاذ "فيدباك" في تحسين مهارة التحدث لدى الطلاب. ومن اجل تحقيق صحة الفرضية التي تم اقتراحها, أجريت دراسة في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. حيث استخدم بوسيلتين لجمع المعلومات. تم استعمال استبيان لأربعون طالبًا من السنة الأولى LMD في جامعة قاصدي مرباح ورقلة للحصول على رأيهم حول دور ملاحظات "فيدباك" وردود أفعالهم تجاه ملاحظات المعلمين. و استبيان خاص لعشرة أساتذة للتعبير الشفوي في قسم اللغة الانجليزية ، حول الأساليب المختلفة المستخدمة في تقديم الملاحظات ، وحول فعاليتها. في النهاية أثبتت نتائج استبيان الطلاب والأساتذة أن مهارة التحدث لدى طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية قد تحسنت من خلال تلقي ملاحظات الأساتذة.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectTeachers' feedbacken_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectFirst year students'en_US
dc.subjectfeedback des enseignantsen_US
dc.subjectcompétences oralesen_US
dc.subjectétudiants de première année Englishen_US
dc.subjectملاحظات الأستاذen_US
dc.subjectمهارة التحدثen_US
dc.subjectطلبة سنة أولىen_US
dc.titleThe role of teachers' feedback in enhancing EFL students' speaking skill The case study of first year LMD students at Ouargla universityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ghougali+Benatallah.pdf604,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.