Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaighi, Sabrina-
dc.contributor.authorNour El Houda, Guerrout-
dc.date.accessioned2023-04-23T11:40:48Z-
dc.date.available2023-04-23T11:40:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32690-
dc.descriptionlinguisticsen_US
dc.description.abstractLearning vocabulary is considered to be the most important aspect of second of language acquisition (knigot,1994).The aim of this study is to highlight The effectiveness of using semantic maps strategy in the development of vocabulary learning .This research hypothesis that semantic maps may have a positive effect in helping students to learn vocabulary .For testing this hypothesis ,test was applied for pupils of fourth year at YakoubElouardjeleni middle school. A Quasi-experimental design method is used. The results show that post-test is better than the pre-test.en_US
dc.description.abstractL'apprentissage du vocabulaire est considéré comme l'aspect le plus important de l'acquisition d'une deuxième langue (knigot, 1994). L'objectif de cette étude est de mettre en évidence l'efficacité de l'utilisation de la stratégie des cartes sémantiques dans le développement de l'apprentissage du vocabulaire. Cette hypothèse de recherche selon laquelle les cartes sémantiques peuvent avoir un effet positif pour aider les élèves à apprendre le vocabulaire. Pour tester cette hypothèse, le test a été appliqué aux élèves de quatrième année moyenne du CEM YakoubElouardjeleni. En effet, Une méthode de conception expérimentale "Quasi" est utilisée et les résultats montrent que le post-test est mieux que le pré-test.-
dc.description.abstractيعتبر تعلم المفردات أهم جانب في اكتساب اللغة الثانية (كنيكوت 1994)، تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على فعالية استخدام إستراتيجية الخرائط الدلالية في تطوير تعلم المفردات. مفاد فرضية هذا البحث هو أن الخرائط الدلالية قد يكون لها تأثير إيجابي في مساعدة الطلاب على تعلم المفردات. من أجل اختبار هذه الفرضية، تم تطبيق الاختبار على تلاميذ السنة الرابعة متوسط يدرسون في متوسطة يعقوب الورجلاني، لقد تم استخدام طريقة تصميم تجريبية "كازي"، كما أظهرت النتائج أن ما بعد الاختبار أفضل من الاختبار المسبق.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.subjectVocabulary learningen_US
dc.subjectsemantic mappingen_US
dc.subjectvocabulaireen_US
dc.subjectL'apprentissage du vocabulaireen_US
dc.subjectles cartes sémantiquesen_US
dc.subjectالمفرداتen_US
dc.subjectتعلم المفرداتen_US
dc.subjectالخرائط الدلاليةen_US
dc.titleThe Effects of Using Semantic Mapping Strategy on the Development of Vocabulary Learning.en_US
dc.title.alternativeThe case of Fourth Year Pupils in AbbiYakoub El ouardjalanimiddle school Ouargla.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation_compressed-1.pdf387,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.