Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | DjalalEddine, Amrani | - |
dc.contributor.author | Dhia Elhak, Ghoul | - |
dc.contributor.author | Nacira, Kaki | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-24T10:11:23Z | - |
dc.date.available | 2023-04-24T10:11:23Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712 | - |
dc.description | Linguistics | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the effectiveness and usefulness of task-based approach for learners in using tenses. In order to reach the mentioned objectives, an experimental method will be adopted and tested on second year students of English, License degree – Department of English language at KasdiMerbahOuargla University – Academic year 2021-2022. The final data obtained will be analyzed to discuss how was the progress of the students in learning and using tenses through TBA in the experimental method. The research findings show that task-based approach is highly effective in improving students' level in the use of tenses, which benefits the students and the teacher. | en_US |
dc.description.abstract | Le but de cetterechercheestd'étudierl'efficacité et l'utilité de l'approchebaséesur les tâches pour les apprenantsdansl'utilisation des temps.Afind'atteindre les objectifsmentionnés, uneméthodeexpérimentale sera adoptéeettestéesur des étudiants de deuxièmeannéed'anglais, Licence - Département de langue anglaise à KasdiMerbahUniversitéOuargla - Annéeacadémique 2021-2022. Les données finales obtenuesserontanalysées pour discuter de la progression des étudiantsdansl'apprentissageetl'utilisation des temps par TBA dans la méthodeexpérimentale. Les résultats de la recherchemontrentquel'approchebaséesur les tâchesesttrèsefficace pour améliorer le niveau des élèvesdansl'utilisation des temps, ce qui profite aux élèves et à l'enseignant. | - |
dc.description.abstract | الهدف من هذا البحث هو التحقيق في فعالية وفائدة النهج القائم على المهام للمتعلمين في استخدام الأزمنة. من أجل الوصول إلى الأهداف المذكورة ، سيتم اعتماد منهج تجريبي واختباره على طلاب السنة الثانية من قسم اللغة الإنجليزية بدرجة الإجازة - قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة - العام الدراسي 2021-2022.سيتم تحليل البيانات النهائية التي تم الحصول عليها لمناقشة كيفية تقدم الطلاب في التعلم واستخدام الأزمنة من خلال النهج القائم في الطريقة التجريبية.تظهر نتائج البحث أن النهج القائم على المهام فعال للغاية في تحسين مستوى الطلاب في استخدام الأزمنة، مما يعود بالفائدة على الطلاب والمعلم. | - |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY | en_US |
dc.subject | Learning and Teaching Tenses | en_US |
dc.subject | Task-Based Teaching | en_US |
dc.subject | Simple Past | en_US |
dc.subject | Present Perfect | en_US |
dc.subject | Experimental Method | en_US |
dc.subject | Second Year Students. | en_US |
dc.subject | Apprendreetenseigner les temps | en_US |
dc.subject | Enseignementbasésur les tâches | en_US |
dc.subject | Passé simple | en_US |
dc.subject | Présent parfait | en_US |
dc.subject | Méthodeexpérimentale | en_US |
dc.subject | Étudiants de deuxièmeannée. | en_US |
dc.subject | أزمنة التعلم والتعليم | en_US |
dc.subject | التدريس القائم على المهام | en_US |
dc.subject | الماضي البسيط | en_US |
dc.subject | المضارع التام | en_US |
dc.subject | الطريقة التجريبية | en_US |
dc.subject | طلاب السنة الثانية | en_US |
dc.title | Task-Based Approach to Teaching Tenses (Simple Past \ Present Perfect) in Second Year | en_US |
dc.title.alternative | Case study: Second year students of English at Kasdi Merbah University | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département d'Anglais- Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diah elhak Ghoul + Nacira Kaki pdf_compressed.pdf | 470,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.