Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDjalalEddine, Amrani-
dc.contributor.authorDhia Elhak, Ghoul-
dc.contributor.authorNacira, Kaki-
dc.date.accessioned2023-04-24T10:11:23Z-
dc.date.available2023-04-24T10:11:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effectiveness and usefulness of task-based approach for learners in using tenses. In order to reach the mentioned objectives, an experimental method will be adopted and tested on second year students of English, License degree – Department of English language at KasdiMerbahOuargla University – Academic year 2021-2022. The final data obtained will be analyzed to discuss how was the progress of the students in learning and using tenses through TBA in the experimental method. The research findings show that task-based approach is highly effective in improving students' level in the use of tenses, which benefits the students and the teacher.en_US
dc.description.abstractLe but de cetterechercheestd'étudierl'efficacité et l'utilité de l'approchebaséesur les tâches pour les apprenantsdansl'utilisation des temps.Afind'atteindre les objectifsmentionnés, uneméthodeexpérimentale sera adoptéeettestéesur des étudiants de deuxièmeannéed'anglais, Licence - Département de langue anglaise à KasdiMerbahUniversitéOuargla - Annéeacadémique 2021-2022. Les données finales obtenuesserontanalysées pour discuter de la progression des étudiantsdansl'apprentissageetl'utilisation des temps par TBA dans la méthodeexpérimentale. Les résultats de la recherchemontrentquel'approchebaséesur les tâchesesttrèsefficace pour améliorer le niveau des élèvesdansl'utilisation des temps, ce qui profite aux élèves et à l'enseignant.-
dc.description.abstractالهدف من هذا البحث هو التحقيق في فعالية وفائدة النهج القائم على المهام للمتعلمين في استخدام الأزمنة. من أجل الوصول إلى الأهداف المذكورة ، سيتم اعتماد منهج تجريبي واختباره على طلاب السنة الثانية من قسم اللغة الإنجليزية بدرجة الإجازة - قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة - العام الدراسي 2021-2022.سيتم تحليل البيانات النهائية التي تم الحصول عليها لمناقشة كيفية تقدم الطلاب في التعلم واستخدام الأزمنة من خلال النهج القائم في الطريقة التجريبية.تظهر نتائج البحث أن النهج القائم على المهام فعال للغاية في تحسين مستوى الطلاب في استخدام الأزمنة، مما يعود بالفائدة على الطلاب والمعلم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectLearning and Teaching Tensesen_US
dc.subjectTask-Based Teachingen_US
dc.subjectSimple Pasten_US
dc.subjectPresent Perfecten_US
dc.subjectExperimental Methoden_US
dc.subjectSecond Year Students.en_US
dc.subjectApprendreetenseigner les tempsen_US
dc.subjectEnseignementbasésur les tâchesen_US
dc.subjectPassé simpleen_US
dc.subjectPrésent parfaiten_US
dc.subjectMéthodeexpérimentaleen_US
dc.subjectÉtudiants de deuxièmeannée.en_US
dc.subjectأزمنة التعلم والتعليمen_US
dc.subjectالتدريس القائم على المهامen_US
dc.subjectالماضي البسيطen_US
dc.subjectالمضارع التامen_US
dc.subjectالطريقة التجريبيةen_US
dc.subjectطلاب السنة الثانيةen_US
dc.titleTask-Based Approach to Teaching Tenses (Simple Past \ Present Perfect) in Second Yearen_US
dc.title.alternativeCase study: Second year students of English at Kasdi Merbah Universityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diah elhak Ghoul + Nacira Kaki pdf_compressed.pdf470,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.