Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFouzia Bahri-
dc.contributor.authorZeyd, Sebaa-
dc.contributor.authorZohir, Tebba-
dc.date.accessioned2023-04-24T15:23:19Z-
dc.date.available2023-04-24T15:23:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32723-
dc.descriptionFaculty of Letters and Languages Department of Letters and English language Major: Linguistics Theen_US
dc.description.abstractCohesion is regarded as a principle element in Academic Essays Writing that should take into account in writing academically, particularly Essays Writings, the present study aims to discover to what extent students of Second Year License at ( University of KasdiMerbahOuargla-Algeria) can apply Grammatical and Lexical Cohesive Devices in their Academic Writings, particularly Descriptive Essay, it is assumed that there would be a positive feedback form second year license students in embodying Grammatical and Lexical Cohesive devices, an expository- descriptive approach was used as a method in order to collect data there was a questionnaire and a descriptive essay writing, were delivered to thirty one students of second year license at ( University of KasdiMerbahOuargla-Algeria).The obtained results express that although second year license students use a huge number of Cohesive Devices, but there was no good quality in writing in the majority of the essays and the use of cohesive ties was not well-structured, and there was a missing of some elements from both types Grammatical and Lexical Cohesion. To conclude students should bear in mind that Academic Writing is an essential module that should take into account and that should be acquiredfromthe early universitycareer.en_US
dc.description.abstractLa cohésion est considérée comme l’un des principaux éléments que les étudiants devinent prendre en considération dans la rédaction d’une dissertation académique. Cette étude a pour objectif de connaitre à quel point les étudiants de 2eme année licence de l’UKM Ouargla maitrisent les règles grammaticales et lexicales dans leurs rédactions, de dissertations académique et descriptive en particulier. Les étudiants de 2eme année licence sont censés connaitre et maitriser l’application des règles grammaticales et lexicales de la cohésion. Pour la vérification de l’hypothèse avancée, nous nous sommes basés sur deux tests ; la réponse à un questionnaire et la rédaction d’une dissertation descriptive.31 étudiants 2éme licence de l’UKM Ouargla ont répondu aux deux tests. Les résultats obtenus montrent clairement que les étudiants ont respecté certaines règles de cohésion dans leur rédaction, bien que ces dernières manquent de qualité académique ainsi que l’absence de certaines règles grammaticales et lexicales de la cohésion.. En conclusion, il faut que les étudiants soient conscients et qu’ils prennent en considération l’importance de la rédaction académique dès le début de parcours universitaire.-
dc.description.abstractيعتبر الانسجام أحد العناصرالرئيسية في كتابة المقالات الأكاديمية والتي يجب على الطلبة أخذها بعين الاعتبار. تهدف هذه الدراسة الى اكتشاف إمكانية طلبة سنة ثانية ليسانس )جامعة قاصدي مرباح ورقلة الجزائر( على توظيف - أدوات الانسجام النحوية والمعجمية في كتاباتهم الأكاديمية ،والمقالة الوصفية على وجه الخصوص. من المفترض أن يكون هناك رد فعل إيجابي من قبل طلبة سنة ثانية ليسانس تجاه توظيف أدوات الانسجام النحوية والمعجمية. لاختبار الفرضية المطروحة تم اعتماد اختبارين يتمثلان في الإجابة على الاستبيان وكتابة مقال وصفي بغرض جمع البيانات المطلوبة. كلا لاختبارين تم الإجابة عليها من قبل 31 طالبا سنة ثانية ليسانس )جامعة قاصدي مرباح ورقلة الجزائر(. النتائج المتحصل - عليها توضح وأنه رغم توظيف الطلبة لعدد هائل من أدوات الانسجام ولكن أغلب المقالات كانت تفتقر للجودة الأكاديمية، كذلك أدوات الانسجام لم توظف بالشكل المناسب. لوحظ أيضا غياب واضح لبعض العناصر التي تشكل كلا من أدوات الانسجام النحوية والمعجمية. في الختام يتوجب على الطلبة إدراك أهمية الكتابة الأكاديمية وأخذها بعين الاعتبار ولزوما ا كتسابها منذ بداية المسار الجامعي .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectAcademic writingen_US
dc.subjectAcademic essayen_US
dc.subjectCohesionen_US
dc.subjectCohesive Devicesen_US
dc.subjectDescriptive Essayen_US
dc.subjectÉcriture Académiqueen_US
dc.subjectArticle Académiqueen_US
dc.subjectCohésionen_US
dc.subjectTechniques de Cohésionen_US
dc.subjectArticle Descriptifen_US
dc.subjectالكتابة الأكاديميةen_US
dc.subjectالمقال الأكاديميen_US
dc.subjectالإتساقen_US
dc.subjectأدوات الإتساقen_US
dc.subjectالمقال الوصفيen_US
dc.titleThe Application of Grammatical and Lexical Cohesion in Descriptive Essay The Case of Second Year LMD Students at University Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sebaa +Tebba .pdf1,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.