Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMalika, KOUTI-
dc.contributor.authorOuafa, Youmbai-
dc.date.accessioned2023-04-25T14:04:56Z-
dc.date.available2023-04-25T14:04:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32748-
dc.descriptionFaculty of Letters and Languages Department of Letters and English Language Specialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the role of private schools in improving the English communication skills to pupils of middle schools and the correlation between English communication skills and the two kinds of schools: public and private. The study was oriented to middle schools teachers and pupils of both private and public schools. The data was collected by selected samples and population from those settings and by conducting two questionnaires; the first one was directed to 25 teachers from private schools and 25 from public schools; the second questionnaire was directed to twenty pupils from private schools and twenty from public schools. A descriptive analytical approach was selected this study. The data were analyzed using an SPSS software. Simple descriptive statistics for schools’ comparison and a series of two logistic regressions were applied to predict the difference between the two types of schools. The findings showed that the role of private schools is significant in improving English communication skills in that pupils have oral sessions in their curriculum and have many opportunities to communicate and practise the English language in the classroom and also learn English with varied materials contrary to pupils in public schools who have little opportunities to communicate in English.en_US
dc.description.abstractL'objectif de cette étude est de déterminer le rôle des écoles privées dans l'amélioration des compétences de communication en anglais des élèves des collèges et la corrélation entre les compétences de communication en anglais et les deux types d'écoles: publique et privée. L'étude s'adressait aux enseignants des collèges et aux élèves des écoles privées et publiques. Les données ont été recueillies auprès d'échantillons sélectionnés et de la population de ces milieux et en réalisant deux questionnaires ; le premier s'adressait à 25 enseignants d'écoles privées et 25 d'écoles publiques ; le deuxième questionnaire s'adressait à vingt élèves d'écoles privées et vingt d'écoles publiques. Une approche analytique descriptive a été retenue pour cette étude. Les données ont été analysées à l'aide d'un logiciel SPSS. Des statistiques descriptives simples pour la comparaison des écoles et une série de deux régressions logistiques ont été appliquées pour prédire la différence entre les deux types d'écoles. Les résultats ont montré que le rôle des écoles privées est important dans l'amélioration des compétences de communication en anglais dans la mesure où les élèves ont des sessions orales dans leur programme et ont de nombreuses occasions de communiquer et de pratiquer la langue anglaise en classe et aussi d'apprendre l'anglais avec des matériaux variés contrairement aux élèves en écoles publiques qui ont peu d'occasions de communiquer en anglais.-
dc.description.abstractالهدف من هذه الدراسة هو تحديد دور المدارس الخاصة في تحسين مهارات الاتصال باللغة الإنجليزية لدى تلاميذ المدارس المتوسطة والعلاقة بين مهارات الاتصال باللغة الإنجليزية ونوعي المدارس: العامة والخاصة. كانت الدراسة موجهة لمعلمي المدارس المتوسطة وتلاميذ المدارس الخاصة والعامة. تم جمع البيانات من خلال العينات المختارة والسكان من تلك الأماكن ومن خلال إجراء استبيانين ؛ الأول موجه إلى 25 معلمًا من مدارس خاصة و 25 مدرسًا من مدارس حكومية ؛ أما الاستبيان الثاني فقد وجه إلى عشرين تلميذاً من مدارس خاصة وعشرين تلميذاً من مدارس حكومية. تم اختيار نهج تحليلي وصفي في هذه الدراسة. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS. تم تطبيق إحصائيات وصفية بسيطة لمقارنة المدارس وسلسلة من اثنين من الانحدار اللوجستي للتنبؤ بالفرق بين نوعي المدارس. أظهرت النتائج أن دور المدارس الخاصة مهم في تحسين مهارات الاتصال باللغة الإنجليزية حيث أن التلاميذ لديهم جلسات شفهية في مناهجهم الدراسية ولديهم العديد من الفرص للتواصل وممارسة اللغة الإنجليزية في الفصل وأيضًا تعلم اللغة الإنجليزية بمواد متنوعة خلافًا للتلاميذ في المدارس العامة التي لديها فرص قليلة للتواصل باللغة الإنجليزية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.subjectprivate schoolen_US
dc.subjectpublic schoolen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectperformance and materialsen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectcompétences en communicationen_US
dc.subjectécole privéeen_US
dc.subjectécole publiqueen_US
dc.subjectcompétenceen_US
dc.subjectperformance et matérielen_US
dc.subjectالاتصالen_US
dc.subjectمهارات الاتصالen_US
dc.subjectالمدرسة الخاصةen_US
dc.subjectالمدرسة الحكوميةen_US
dc.subjectالكفاءةen_US
dc.subjectالأداء والموادen_US
dc.titleInvestigating The Role of Private Schools in Improving English Communication Skills to Pupils of Middle Schoolsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ouafa Youmbai.pdf471,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.