Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32880
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorImane, Bendjedia-
dc.contributor.authorAbdel-Kader, Djouhri-
dc.contributor.authorMohamed, AymenMeftah-
dc.date.accessioned2023-05-07T15:42:36Z-
dc.date.available2023-05-07T15:42:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32880-
dc.descriptionFaculté des Lettres et Langues Département de Lettres et Langue Française Science de langageen_US
dc.description.abstractThis work focuses on the role of image as didactic support in the acquisition of 3rd year of primary school pupils. Our work consists of two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part has two chapters, the first is articulated around the study of the concept of image and its role in learning. The second part focuses on the analysis of the 3rd year primary school textbook. This later is based on a questionnaire that is assigned for 3rd year primary school teachers. Through this study, we validate the effectiveness of image in learners' acquisition. The aforementioned facilitates students’ understanding, memorizing and encourages them to express themselves with pleasure.en_US
dc.description.abstractCe travail porte sur le rôle de l’image comme support didactique dans l’apprentissage chez les élèves de la 3ème année primaire. Notre travail se compose de deux parties, une partie théorique et une partie pratique. La partie théorique comporte deux chapitres, la première parle sur l’étude du concept de l’image, et son rôle dans l’apprentissage, la seconde partie se focalise sur l’analyse du manuel scolaire de la 3ème année primaire. Et la partie pratique est basée sur un questionnaire destiner aux enseignants de la 3ème année primaire. A travers cette étude nous confirmons l’efficacité de l’image dans l’apprentissage des apprenants.-
dc.description.abstractيركز هذا العمل على دور الصورة كدعم تعليمي في تعليم تلاميذ الصف الثالث الابتدائي. يتكون عملنا من جزأين ، جزء نظري وجزء عملي. يتكون الجزء النظري من فصلين ، الأول يتحدث عن دراسة مفهوم الصورة ودورها في التعلم ، أما الجزء الثاني فيركز على تحليل الكتاب المدرسي للصف الثالث الابتدائي. والجزء العملي مبني على استبيان موجه لمعلمي الصف الثالث الابتدائي. من خلال هذه الدراسة نؤكد فاعلية الصورة في تعلم المتعلمين.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectacquisitionen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectl’imageen_US
dc.subjectmanuel scolaireen_US
dc.subjectapprentissageen_US
dc.subjectles élèvesen_US
dc.subjectالصورةen_US
dc.subjectكتاب مدرسيen_US
dc.subjectتعلُّمen_US
dc.subjectالتلاميذen_US
dc.titleSémiologie de l’image et le manuel scolaire en FLE Cas du manuel scolaire de 3éme APen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djouhri+Metflah.pdf1,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.