Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوصيري بسمة-
dc.date.accessioned2023-06-18T10:36:33Z-
dc.date.available2023-06-18T10:36:33Z-
dc.date.issued2023-06-15-
dc.identifier.issn2392-5302-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33205-
dc.descriptionالمجلة الجزائرية للتنمية الإقتصاديةen_US
dc.description.abstractبزيادة عدد مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي وتضاعف حجم ساعات تصفح الأفراد فيها، توجهت أغلب المؤسسات الاقتصادية لاستغلال تلك الفضاءات الالكترونية للتسويق لمختلف منتجاتها عن طريق محاولتها لتغيير قناعات المستخدمين لصالح أهدافها كونهم المستهلكين المستهدفين النهائيين للمنتج، ولهذا السبب جاءت الدراسة الحالية للتحقق من شدة أثر المزيج التسويقي الالكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تغيير سلوكيات المستهلكين وطبيعة العلاقة بينهما، واعتمادا على المنهج الوصفي التحليلي والمعالجة الاحصائية لـ 211 استمارة لقياس توجهات عينة من عملاء متعاملي الهاتف النقال بالجزائر "موبيليس، جيزي، أوريدو" توصلت الدراسة لعدة نتائج أهمها: يوجد أثر موجب متباين الشدة لكل من الخدمة الالكترونية، الترويج الالكتروني والتوزيع الالكتروني في تغيير سلوك عملاء متعاملي الهاتف النقال بالجزائر "موبيليس، جيزي، أوريدو" عبر مواقع التواصل الاجتماعي، كما قدمت الدراسة جملة من الاقتراحات أبرزها: ضرورة تبني التسويق الالكتروني بالذكاء الاصطناعي من قبل "موبيليس، جيزي، أوريدو" كتوجه تسويقي رقمي حديث لتوسيع قاعدة جماهيرها وزيادة شدة تأثيرها في سلوكياتهم. Abstract: With the increased number of social media users and doubled size of people's browsing hours "Most economic enterprises have taken advantage of these electronic spaces to market their various products by attempting to change users' convictions in favour of their objectives as the ultimate target consumers of the product, This is why the current study aims to verify the impact of the e-marketing mix on social media sites in changing consumers' behaviors and based on the analytical descriptive approaches and the statistical treatment of 211 forms to measure the trends of a sample of mobile customers in Algeria “Mobolis, Djezzy, Ooredoo”, the study found several results, the most important of which: There is a different positive effect of e-service, e-promotion and e-distribution in changing the behaviour of mobile customers in Algeria "Mobilis, Djezzy and Ooredoo" via social media sites. The study also reaches to a numerous of suggestions, most notably: The need to adopt e-marketing with artificial intelligence by "Mobilis, Djezzy, Ooredoo" as a modern digital marketing orientation to broaden its audience base and increase its influence on their behaviors.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 10, Numéro 1 2023;-
dc.subjectE-marketingen_US
dc.subjectDigital environmenten_US
dc.subjectSocial media sitesen_US
dc.subjectConsumer's behavioren_US
dc.subjectAIDAen_US
dc.subjectModelen_US
dc.titleThe impact of e-marketing via social media sites on changing consumer behaviour according to AIDA model - study a sample of mobile customers in Algeria “Mobilis, Djezzy, Ooredoo”أثر التسويق الالكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تغيير سلوك المستهلك وفق نموذج AIDA –دراسة عينة من عملاء متعاملي الهاتف النقال بالجزائر موبيليس، جيزي، أوريدو-en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 18 June 2023/ V 10 N 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARED08.pdf491,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.