Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDib, Nawal-
dc.contributor.authorBen cheikh, Aya-
dc.date.accessioned2023-06-18T14:44:40Z-
dc.date.available2023-06-18T14:44:40Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33217-
dc.descriptionlinguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study aims at investigating the effectiveness of direct cognitive strategy instruction in improving the students’ writing skills. To answer the research question and to test the hypothesis an exploratory study was conducted for this research. The researcher used two research tools: A questionnaire was administered to 10 written expression teachers and A quasi-experimental study (pre-test, treatment phase, post-test) for second year license students at the Department of Letters and English at the University “Kasdi Merbah”, Ouargla. Between the two tests there was an instructional phase with the aim of teaching students the writing strategies through the use of direct cognitive strategy instruction. The results confirmed the significance and the positive impact of this instruction on the students’ writing skills. Based on the findings, we conclude that the writing performance of the experimental group participants’ is highly improved compared to the control group.en_US
dc.description.abstractLe but de l'étude c'est l'enquête de la l'efficacité de l'instruction directe des stratégies cognitives pour améliore la compétence rédactionnelle sur les étudiants universitaire de répondre sur la question de la recherche, nous faisions le travail de terrain qui représente un questionnaire visé 10 enseignent de la langue anglaise et un test visé des étudiants de la 2 eme année universitaire. Il y a une phase d'instruction d’enseigne les étudiants sur les stratégies cognitives, ou il est apparu les résultats qui a été fait de plus sur le niveau des intervenants dans le groupe expérimental et lui l'instruction directe des stratégies cognitives l’impact de façons positive sur la compétence d’écriture. Donc, on a basé sur les résultats de recherche, nous avons trouvé que l’apprendre de l'instruction directe des stratégies cognitives est amélioré de compétence d’écriture-
dc.description.abstractالهدف من الدراسة هو التحقق من فعالية تدريس الاستراتيجيات المعرفية بطريقة مباشرة لتحسين مهارة الكتابة لدى طلاب الجامعة . للإجابة عن سؤال البحث. قمنا بعمل ميداني يتمثل في اجراء استبيان وجه الي اساتذة اللغة الإنجليزية و اختبار لطلبة سنة ثانية جامعي لغة إنجليزية .فهناك مرحلة تعليمية لتدريس الطلاب الاستراتيجيات المعرفية. حيث اظهرت النتائج التي تم الحصول عليها زيادة في مستوى المشاركين في المجموعة التجريبية و منه فان تدريس استراتيجيات المعرفية يؤثر بشكل ايجابي على مهارة الكتابة. لذلك استنادا على نتائج البحث توصلنا الي ان الاستراتيجيات المعرفية تعمل على تحسين مهارة الكتابة لدى الطلاب.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectcognitionen_US
dc.subjectwriting skillen_US
dc.subjectdirect cognitive strategy instructionen_US
dc.subjectEnglish as a foreign languageen_US
dc.subjectcognitionen_US
dc.subjectcompétence d’écritureen_US
dc.subjectinstruction de stratégie cognitiveen_US
dc.subjectL’anglais comme langue étrangèreen_US
dc.titleInvestigating the Effectiveness of Direct Cognitive Strategy Instruction in Improving Students’ Writing Skillsen_US
dc.title.alternativeThe case of second year licence students of English at Kasdi Merbah university of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ben cheikh Aya.pdf671,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.