Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBadjadiNour, El Imane-
dc.contributor.authorIbtissam, Benzeghmane-
dc.date.accessioned2023-07-13T09:12:46Z-
dc.date.available2023-07-13T09:12:46Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33627-
dc.descriptionDepartment of Letters and English Language Linguisticsen_US
dc.description.abstractThis dissertation investigates the role of the extensive reading in enhancing the writing ability of second year EFL students at KasdiMerbah University. It aims at addressing the communicative writing difficulties that encounter the target EFL students. Then, it aims at exploring the role of reading extensively in overcoming those difficulties. Two assumptions underlay this study. First, the communicative writing difficulties that encounter second year EFL students are in both forming complex sentences and writing well coherent paragraphs and essays. Second, reading extensively helps the learners to overcome their writing difficulties by making them aware about the use of the appropriate vocabulary, correct spelling, capitalization, punctuation, grammatical structure, and most importantly coherence. This study was conducted with participants from the aforementioned population; they were given a questionnaire that assesses a variety of factors so as to test the study assumptions. Besides, a sample of teachers of written expression module answered another questionnaire to be analyzed quantitatively.en_US
dc.description.abstractCette thèse étudie le rôle de la lecture approfondie dans l'amélioration de la capacité d'écriture des étudiants EFL de deuxième année à l'Université Kasdi Merbah ; il vise à sélectionner les difficultés de communication écrite rencontrées par les étudiants EFL concernés à l'Université Kasdi Merbah. Ensuite, il vise à explorer de manière approfondie le rôle de la lecture pour surmonter ces difficultés. Deux hypothèses sous-tendent cette étude. Premièrement, les difficultés de communication écrite rencontrées par les étudiants EFL de l'Université Kasdi Merbah sont à la fois la formation de phrases complexes et la rédaction de paragraphes et d'essais bien cohérents. Deuxièmement, la lecture aide largement à surmonter les difficultés de communication écrite des apprenants de l'Université Kasdi Merbah en les sensibilisant à l'utilisation du vocabulaire approprié, à l'orthographe correcte, à la capitalisation et surtout à la ponctuation. Cette étude a été menée sur des participants de la population susmentionnée ; un questionnaire ciblant divers facteurs leur a été remis afin de tester la première hypothèse. Par ailleurs, tous les enseignants de deuxième année du module d'expression écrite ont été sélectionnés pour répondre à un autre questionnaire qui sera analysé quantitativement.-
dc.description.abstractتدرس هذه الأطروحة دور القراءة المكثفة في تعزيز قدرة طلاب السنة الثانية ليسانس انجليزية على الكتابة في جامعة قاصدي مرباح. تهدف إلى اختيار صعوبات الكتابة التواصلية التي تواجه طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية المعنيين في جامعة قاصدي مرباح. بالاضافةإلى استكشاف دور القراءة على نطاق واسع في التغلب على تلك الصعوبات. تقوم هذه الدراسة على فرضيتين . أولاً ، تتمثل صعوبات التواصل الكتابي التي تواجه طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة قاصدي مرباح في تكوين جمل معقدة وكتابة فقرات ومقالات متماسكة جيدًا. ثانيًا ، تساعد القراءة المكثفة في التغلب على صعوبات التواصل الكتابي لدى طلاب جامعة قاصدي مرباح من خلال توعيتهم باستخدام المفردات المناسبة ، والتهجئة الصحيحة ، والكتابة بالأحرف الكبيرة ، والأهم من ذلك علامات الترقيم. أجريت هذه الدراسة على العينة المذكورة أعلاه. تم إعطاؤهم استبيانًا يستهدف مجموعة متنوعة من العوامل لاختبار الفرضية الأولى . إلى جانب ذلك، تم اختيار جميع مدرسي السنة الثانية لوحدة التعبير الكتابي للإجابة على استبيان آخر سيتم تحليله كميًا.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectWritingen_US
dc.subjectabilityen_US
dc.subjectextensive readingen_US
dc.subjectEFL learningen_US
dc.subjectreading-writing connectionen_US
dc.subjectEcritureen_US
dc.subjectcapacitéen_US
dc.subjectlecture approfondie et enrichissementen_US
dc.subjectالكتابةen_US
dc.subjectالقدرةen_US
dc.subjectالقراءة المكثفةen_US
dc.subjectالتحسينen_US
dc.titleThe Role of Extensive Reading in Enhancing EFL Students’ Writing Abilityen_US
dc.title.alternativeThe Case of English Major Second Year Bachelor Students at UKMOen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ibtissam Benzeghmane.pdf543,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.