Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorجابر, مليكة-
dc.contributor.authorغريبي, جهينة-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33874-
dc.descriptionالتخصص: علم اجتماع التربيةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إلقاء الضوء على أهم الإسهامات التي تقدمها المدرسة القرآنية في إعداد الطفل المتمدرس بمنطقة ورقلة بالمدرسة القرآنية الإمام ابن الجزري من أجل تقديم تحليل سوسيولوجي و لمعرفة هذا طرح التساؤل الرئيسي: ما إسهام المدرسة القرآنية في إعداد الطفل المتمدرس بمدينة ورقلة؟ و لمعالجة إشكالية هذا الموضوع تم إتباع الإجراءات المنهجية المتمثلة في المنهج الوصفي، كم تم الاعتماد على الاستبيان كأداة أساسية لجمع المعلومات، أما عن عينة الدراسة فقد شملت 65 تلميذ متمدرس بالمدرسة القرآنية كم تم اعتماد المسح الشامل. توصلت النتائج في هذه الدراسة إلى أن المدرسة القرآنية تؤدي دور كبير في تشجيع الطفل المتمدرس وكذا تطوير مهاراته المعرفية و تسعى لترسيخ القيم التربوية و الأخلاقية لتكوين فرد صالح في المجتمع.en_US
dc.description.abstractThis study aims to shed light on the most important contributions made by the Quranic school in the preparation of the school child in the city of ouargla in the quranic school of imam ibn Al-jazari in order to provide a sociological analysis and to find out this the main question was asked: What is the contribution of the quranic school in preparing the schoolchild in the city of ouargla? In order to address the problem of this topic the methodological procedures represented in the descriptive approach were followed and the questionnaire was relied upon as a basic tool for collecting information. As for the study sample in included 65 students studying in the quranic school and a comprehensive survey was adopted. The results of this study concluded that the quranic school plays a major role in encouraging the schooled child as well as developing his cognitive skills and seeks to consolidate educational and moral values to form a good individual in society-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالمدرسة القرآنيةen_US
dc.subjectالطفلen_US
dc.subjectالمهارات المعرفيةen_US
dc.subjectالقيم التربويةen_US
dc.titleالمدرسة القرآنية واسهاماتها في اعداد الطفل للتمدرس _ دراسة ميدانية بالمدرسة القرآنية الإمام ابن الجزري التابعة لمنطقة سعيد عتبة لولاية ورقلة _en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ghribi-djouhaina.pdf346,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.