Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن طالب فاطمة-
dc.contributor.authorخامرة الطاهر-
dc.date.accessioned2023-09-12T09:06:37Z-
dc.date.available2023-09-12T09:06:37Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2602-5183-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33902-
dc.descriptionمجلة الدراسات الالاقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى التعرف على تأثير إعادة هندسة الموارد البشرية بأبعادها (البعد البشري، البعد التكنولوجي، البعد التنظيمي) في تحسين جودة ‏الخدمة لدى موظفي الوكالات التجارية لمؤسسة موبيليس (ورقلة – توقرت- غرداية)،ولتحقيق أهداف الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي و ‏بالاعتماد على الإستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات وقدتم توزيعها على 40 موظفا بالوكالات التجارية لشركة موبيليس وتم إجراء تحليل ‏البيانات واختبار الفرضيات بواسطة برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية ‏Spss v26‎‏ وبرنامج ‏Smart pls v4‎‏ . وخلصت الدراسة إلى أن ‏إعادة هندسة الموارد البشرية لها تأثير في تحسين جودة الخدمة للوكالات التجارية لمؤسسة موبيليس (ورقلة- توقرت-غرداية).‏ The study aims to identify the impact of human ressources re-engineering with its dimensions (the ‎human dimension, the technological dimension, the organizational dimension) in improving the ‎quality of service among the employees of the commercial agencies of the Mobilis Corporation ‎‎(Ouargla - Touggourt - Ghardaïa). As a main tool for data collection, it was distributed to 40 ‎employees in the commercial agencies of Mobilis Company. Data analysis and hypothesis testing ‎were performed using the statistical package for social sciences Spss v26 and Smart pls v4.‎ The study concluded that the re-engineering of human resources has an impact on improving the ‎quality of service for the commercial agencies of Mobilis Corporation (Ouargla-Touggourt-‎Ghardaïa)en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 9, Numéro 1 2023;-
dc.subjectHuman Dimensionen_US
dc.subjectTechnological Dimensionen_US
dc.subjectOrganizational Dimensionen_US
dc.subjectQuality of Serviceen_US
dc.subjectMobilisen_US
dc.titleRe-Engineering of Human Resources and its Impact on Improving the Quality of Service From - A Field Study for the Group of Commercial Agencies Affiliated to the Mobilis Corporation (Ouargla - Touggourt – Ghardaia)إعادة هندسة الموارد البشرية وأثرها في تحسين جودة الخدمةen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية لمجموعة من الوكالات التجارية لمؤسسة ‏موبيليس (ورقلة- توقرت-غرداية)‏en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 09 /2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES0909.pdf2,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.