Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33961
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإبراهيم بن الصيد-
dc.contributor.authorعفاف خويلد-
dc.date.accessioned2023-09-13T08:57:43Z-
dc.date.available2023-09-13T08:57:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2602-5183-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33961-
dc.descriptionمجلة الدراسات الالاقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractدف هذه الدراسة للبحث في أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية، وتمثلت عينة الدراسة في زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة - الجزائر، حيث بلغت 178 مفردة، وتم الاعتماد على الاستبيان كأداة للدراسة حيث وزع الاستبيان الكترونيا وورقيا، و أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر للإشهار التضليلي على الصورة الذهنية لدى زبائن الوكالات السياحية، كما خلصت الدراسة إلى توضيح شتى الطرق المستخدمة في الاشهار التضليلي التي لا تعكس حقيقة المنتج المعروض من طرف الوكالة السياحية، مع اظهار مدى دور المتغيرات الشخصية في تعزيز وبناء الصورة الذهنية This study aims to investigate the effect of misleading advertisements on the mental image of tourist establishments. The sample consisted of clients of tourist agencies in Ouargla province- Algeria .It reached 178 items, the questionnaire was relied upon as a tool for the study, it was distributed electronically and on paper. The results of the study showed that misleading advertisements have an impact on how customers perceive tourist agencies. The study also concluded by clarifying the different methods used in misleading advertising which do not reflect the reality of the product offered by the tourist agency. Moreover, the mental image was influenced by personal variablesen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 9, Numéro 1 2023;-
dc.subjectMisleading Advertisingen_US
dc.subjectMarketing Deceptionen_US
dc.subjectAdvertising Deceptionen_US
dc.subjectMental Imageen_US
dc.subjectTourist Agencies Clientsen_US
dc.titleأثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية – دراسة لعينة من زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة – The Effect Of Misleading Advertising Onthe Mental Image For Tourism Establishments – A Study Of A Sample Of Clients Of Tourist Agencies In Ouargla –en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 09 /2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES0920.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.