Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقدوري, الحاج-
dc.contributor.authorساسي, بسمة-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34018-
dc.descriptionعلـم النفــس عمـل و تنظيــم و تسييــر موارد بشـريــةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن مستوى فاعلية الذات المهنية لدى مدرسي التعليم الابتدائي بمدينة ورقلة حيث تم استخدام المنهج الوصفي للبحث في هذه الدراسة كما اعتمدنا في جمع البيانات على استمارة إستبيان فاعلية الذات ثم طبق على (130) من مدرسي التعليم الإبتدائي بمدينة ورقلة و بعد معالجة البيانات المتحصل عليها باستخدام حزمة الأساليب الإحصائية SPSS-25)) تم التوصل إلى النتائج التالية: 1- مستوى فاعلية الذات لدى مدرسي التعليم الإبتدائي مرتفع. 2- توجد فروق في فاعلية الذات المهنية لدى مدرسي التعليم الإبتدائي باختلاف الأقدمية. 3- توجد فروق في فاعلية الذات المهنية لدى مدرسي التعليم الابتدائي باختلاف السن. ثم تمت مناقشة و تفسير النتائج على ضوء ما جاء في الجانب النظري و الدراسات السابقة.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study was to investigate the level of professional self-efficacy among primary school teachers in Ouargla city. The descriptive research method was employed, and data were collected using a questionnaire on self-efficacy, which was administered to 130 primary school teachers in Ouargla. After analyzing the data using the statistical package SPSS-25, the following results were obtained: 1- The level of self-efficacy among primary school teachers is high. 2- There are differences in professional self-efficacy among primary school teachers based on their seniority. 3- There are differences in professional self-efficacy among primary school teachers based on their age. Subsequently, the results were discussed and interpreted in light of the theoretical framework and previous studies.-
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالذات المهنيةen_US
dc.titleفاعليـــة الذات المهنيــة لدى مدرســي التعليــم الإبتدائـــي دراسة ميدانية ببعــض إبتدائيـــات مدينـــة ورقلــةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sasi-basma.pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.