Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمدي, فوزية-
dc.contributor.advisor-
dc.contributor.authorلبزة, يثرب-
dc.contributor.authorمرابط, آية-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34109-
dc.descriptionإرشاد وتوجيهen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على اتجاهات تلاميذ السنة الثالثة ثانوي نحو المرافقة النفسية من قبل مستشاري التوجيه،وبعد تطبيق الاستبيان توصلنا إلى أن طبيعة اتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو المرافقة النفسية موجبة ولا توجد فروق ذات دالة إحصائية في اتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو المرافقة النفسية باختلاف الجنس، كمالا توجد فروق ذات دالة إحصائية في اتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو المرافقة النفسية باختلافالتخصص، و أيضا لا توجد فروق ذات دالة إحصائية في اتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو المرافقة النفسية باختلاف المعيد والغير معيد. وفي الأخير تمت مناقشة النتائج بالعودة إلى الإطار النظري والدراسات السابقة. ووضع خلاصة الدراسة وبعض التوصيات وختم بالمراجع والملاحق.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the attitudes of third year students towards psychological support. Therefore, the results were obtained following: - The nature of the baccalaureate students' attitudes towards psychological support is positive. - There are no statistically significant differences in the attitudes of baccalaureate students towards psychological support. by gender. - There are no statistically significant differences in the attitudes of baccalaureate students towards psycholog-
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectمستشاري التوجيهen_US
dc.subjectالتلاميذen_US
dc.titleاتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو المرافقة النفسية دراسة استكشافية بمدينة تقرتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
merabet-aya.pdf2,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.