Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقدوري, الحاج-
dc.contributor.advisor-
dc.contributor.authorبورحله سعاد-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34429-
dc.descriptionعلم النفس عمل وتنظيم وتسير موارد البشريةen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى الكشف عن المحددات المؤثرة على سلوك المستهلك في اختيار شريحة الهاتف وللبحث في حيثيات هذه الدراسة تم إتباع القواعد النظرية والتطبيقية للمنهج الوصفي، تم تطبيق الدراسة على عينة متكونة من 111فرد،ولجمع البيانات تم استخدام استمارة استبيان تم تصميمها خصيصا لهذه الدراسة،وبعد المعالجة الإحصائية لبيانات الدراسة تم التوصل إلى: 1-تتمثل محددات سلوك المستهلك لشراء شريحة الهاتف بالترتيب في المحددات النفسية ثم المحددات الاجتماعية ثم المحددات التسويقية والاقتصادية. 2-لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في محددات سلوك المستهلك تعزى لمتغير الجنس. 3-لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في محددات سلوك المستهلك تعزى لمتغير المستوى التعليمي . 4-لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في محددات سلوك المستهلك تعزى لمتغير الطبيعة المهنية. وقد تم تفسير هذه النتائج استنادا إلى الجانب النظري والواقع والدراسات السابقة المتعلقة بالموضوعen_US
dc.description.abstractThe current study aims to reveal the influence on consumer behavior in choosing a SIM card research the merits of this study then follow the theoretical and applied rules of descriptive approach then apply it to a sample consisting of 111 individuals and collect data then use a questionnaire for then design it specifically for this study and after statistical treatment of study data has been research . 1- The determinants of consumer behavior to buy SIM card are in order the (psychological ,the social ,the marketing and economic )determinants. 2- There are no statistically significant differences in the determinants of consumer behavior due to the geder variable . 3- There are no statistically significant differences in the determinants of consumer behavior due to educational level variable . 4- There are no statistically significant differences in the determinants of consumer behavior due to the nature professionalism variable . These results have been interpreted based on the theoretical side ,reality and studies related to the subject-
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالهاتفen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.titleمحددات سلوك المستهلك في اختيار شريحة الهاتف (دراسة استكشافية على طلبة جامعة قاصدي مرباح)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bourahla-souaad.pdf860,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.