Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34462
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAmrani, Djalel Eddine-
dc.contributor.authorBenseddik, Abdel Bari-
dc.date.accessioned2023-10-02T15:12:07Z-
dc.date.available2023-10-02T15:12:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34462-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThis dissertation seeks to investigate the significant role of computational linguistics in enhancing the EFL learners writing skill, focusing specifically on the case of the auto-correct tool. By investigating the impact of this technology on EFL students' writing processes and outcomes, the study aims to shed light on how computational linguistics can contribute to improving accuracy, fluency, and overall writing proficiency. Through a combination of quan- titative and qualitative research methods, including student surveys, and interview, this dis- sertation seeks to uncover the potential benefits and limitations of the auto-correct tool in supporting EFL learners, while also considering the implications for teaching and learning in the digital age.en_US
dc.description.abstractCette dissertation explore le rôle significatif de la linguistique computationnelle dans l'amélioration des compétences en écriture des apprenants en anglais langue étrangère (ALE), en se concentrant spécifiquement sur le cas de l'outil de correction automatique. En étudiant l'impact de cette technologie sur les processus d'écriture et les résultats des étudiants en ALE, l'étude vise à mettre en lumière comment la linguistique computationnelle peut contribuer à améliorer l'exactitude, la fluidité et la compétence générale en écriture. Grâce à une combinai- son de méthodes de recherche quantitatives et qualitatives, comprenant des enquêtes auprès des étudiants et des entretiens, cette dissertation cherche à découvrir les avantages potentiels et les limites de l'outil de correction automatique dans le soutien des apprenants en ALE, tout en tenant compte des implications pour l'enseignement et l'apprentissage à l'ère numérique-
dc.description.abstractتستكشف هذه األطروحة الدور الهام للغة الحاسوبية في تعزيز مهارات الكتابة لدى متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة من خالل التحقيق في تأثير هذه التكنولوجيا على عملية الكتابة ونتائج .أجنبية . مركزة بشكل خاص على أداة التصحيح التلقائي .الطالب تهدف الدراسة إلى إلقاء الضوء على كيفية مساهمة اللغة الحاسوبية في تحسين الدقة والسالسة ومهارات الكتابة العامة من خالل توظيف مجموعة من األساليب البحثية الكمية والكيفية، بما في ذلك استطالعات الطالب والمقابالت, تسعى هذه األطروحة إلى كشف المزايا والقيود المحتملة ألداة التصحيح التلقائي في دعم متعلمي اللغة اإلنجليزية .بدون غض البصر عن اآلثار المترتبة على التعليم و التعلم في العصر الرقمي-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectComputational linguisticsen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectWriting skillsen_US
dc.subjectAuto-correct toolen_US
dc.subjectLanguage acquisitionen_US
dc.subjectLinguistique computationnelleen_US
dc.subjectapprenants EFLen_US
dc.subjectCompétences en écritureen_US
dc.subjectOutil de correction automatiqueen_US
dc.subjectLinguistique informatiqueen_US
dc.subjectاللغويات الحاسوبيةen_US
dc.subjectمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectمهارات الكتابةen_US
dc.subjectأداة التصحيح التلقائيen_US
dc.subjectاكتساب اللغةen_US
dc.titleInvestigating the role of computa- tional linguistics in developing EFL learners writing skillsen_US
dc.title.alternativeThe case of auto-correct toolsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benseddik Abdel Bari.pdf448,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.