Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمناصرية, رشيد-
dc.contributor.authorعواريب, عبد اللطيف-
dc.contributor.authorسريح, عبد القادر-
dc.date.accessioned2023-10-05T15:00:08Z-
dc.date.available2023-10-05T15:00:08Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34558-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى بيان أثر استخدام تطبيقات الهواتف الذكية على رضا الزبون في بنك الخليج الجزائر – وكالة ورقلة.ولتحقيق ذلك تم تصميم استبيان شمل (36) فقرة لجمع المعلومات من عينة الدراسة المكونة من زبائن بنك الخليج (60) مفردة ,وفي ضوء ذلك تم جمع وتحليل البيانات باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعيةSPSS ،بعد إجراء تحليل بيانات الدراسة وفرضياتها توصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها :مستوى مرتفع من رضا الزبون على لاستخدام تطبيقات الهواتف الذكية بعلاقة ارتباطية طردية قوية بدون وجود فروق إحصائية لإجابات أفراد عينة الدراسة حول رضا الزبون تعزى للمتغيرات الشخصيةen_US
dc.description.abstractThe studyaimed to demonstrate the effect of using smart phone applications on customer satisfaction at Gulf Bank Algeria - Ouargla Agency. To achievethis, a questionnaire wasdesignedthatincluded (36) items to collect information from the studysampleconsisting of (60) Gulf Bank customers, and in light of that, a questionnaire wascollected And analyzing the data using the statistical package for social sciences SPSS, afterconducting an analysis of the study data and itshypotheses, the studyreachedseveralresults, the most important of which are: a high level of customer satisfaction on the use of smart phone applications with a strong direct correlationwithout the presence of statisticaldifferences for the answers of the studysample about customer satisfaction due to personal variables-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectبنك الخليج الجزائرen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectتطبيقات الهواتف الذكيةen_US
dc.subjectSmartphone Applicationsen_US
dc.subjectGulf Bank Algeriaen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleأثر استخدام تطبيقات الهواتف الذكية على رضا الزبون دراسة ميدانية - بنك الخليج الجزائر-وكالة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aourib-srih.pdf1,38 MBAdobe PDFView/Open
مذكرة عواريب عبد اللطيف_.pdf1,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.