Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima, BENZOUKH-
dc.contributor.authorZakaria, Baghbagha-
dc.date.accessioned2023-10-29T15:28:42Z-
dc.date.available2023-10-29T15:28:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34896-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractPolyglots’ autonomous learning methods have brought new ways to learning foreign languages, which in return, have demolished the traditional ways and shown tremendous results. The present research work aims to explore through the polyglots’ mentoring program how they acquire several different languages autonomously and how beneficial this can be to anyone aiming to learn a language. In this regard, the theoretical framework for the study drew on the literature on polyglots’ autonomous language learning, with a particular focus on their own beliefs and new methods of learning, and the role of motivation. The sample we chose for the current study consists of thirty (30) polyglots-program attendants. For collecting data, we designed a questionnaire that contains sixteen (16) questions. It comprises of likert scale, Yes/No questions, multiple-choice answers, and one open question. The questionnaire is directed to the attendants of the Polyglots’ mentoring programs to know about their attitues towards these courses. The study results showed that polyglots use a variety of strategies and techniques in autonomous learning. The study found that these strategies are highly effective in supporting language learning, and most of the attendants’ attitudes toward these programs were positive.en_US
dc.description.abstractLes méthodes d'apprentissage autonome utilisées par les polyglottes ont apporté de nouvelles façons d'apprendre les langues étrangères, ce qui a par conséquent bouleversé les méthodes traditionnelles et montré des résultats remarquables. La présente recherche vise à explorer, à travers le programme de mentorat des polyglottes, comment les polyglottes ont acquis différentes langues de manière indépendante et en quoi cela peut être bénéfique pour toute personne souhaitant apprendre une langue. À cet égard, le cadre théorique de l'étude s'est inspiré de la littérature sur l'apprentissage autonome des langues chez les polyglottes, en mettant l'accent particulier sur leurs propres croyances et nouvelles méthodes d'apprentissage, l'apprentissage autonome et le rôle de la motivation. L'échantillon sur lequel nous nous appuyons est composé de (35) participants au programme de mentorat des polyglottes. Cependant, seuls (23) participants ont participé. Pour la collecte des données, un questionnaire contenant seize (16) questions a été conçu dans une seule section. Cette section comprend une échelle de Likert, des questions à choix multiple, des réponses oui/non et une question ouverte. Le questionnaire est destiné aux participants des programmes de mentorat des polyglottes afin de connaître leurs attitudes à l'égard de ces programmes. Les résultats de l'étude ont montré que les polyglottes utilisent diverses stratégies et techniques d'apprentissage indépendant. Ces stratégies se sont révélées très efficaces pour soutenir l'apprentissage des langues et la plupart des participants avaient une attitude positive envers ces programmes.-
dc.description.abstractاظهر التعلم العصامي المنتهج من قِبل متعددي اللغات طرقا جديدة لتعلم اللغات الأجنبية، والتي قضت في المقابل على الأساليب التقليدية وأظهرت نتائج هائلة. يهدف البحث الحالي إلى استكشاف كيفية اكتساب متعددي اللغات للغات عديدة بشكل عصامي من خلال برنامج التأطير لمتعددي اللغات، وكيف يمكن لهذا أن يكون مفيدًا لأي شخص يرغب في تعلم لغة أجنبية. في هذا الصدد تمت الاستعانة بالإطار النظري للدراسة من خلال الأدبيات المتعلقة بالتعلم اللغوي المستقل بين متعددي اللغات، مع التركيز الخاص على معتقداتهم الخاصة وطرق التعلم الجديدة والتعلم المستقل ودور المحفزات والدافعية. تتكون العينة التي استندنا إليها من (30) مشاركًا في برنامج متعددي اللغات، ومع ذلك لم يشارك سوى (23) مشاركًا. لجمع البيانات، تم تصميم استبيان يحتوي على ستة عشر (16) سؤالًا في قسم واحد. يتضمن هذا القسم أسئلة مدى الاعجاب وأسئلة نعم/لا وإجابات متعددة الاختيارات، وسؤال مفتوح. يستهدف الاستبان المشاركين في برامج التأطير لمتعددي اللغات لمعرفة مواقفهم تجاه هذه البرامج. أظهرت نتائج الدراسة أن متعددي اللغات يستخدمون مجموعة متنوعة من استراتيجيات وتقنيات التعلم المستقل. تبين أن هذه الاستراتيجيات فعّالة جدًا في دعم تعلم اللغة وكانت معظم مواقف المشاركين تجاه هذه البرامج إيجابية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah University- Ouarglaen_US
dc.subjectpolyglotsen_US
dc.subjectautonomous learningen_US
dc.subjectmentoring programsen_US
dc.subjectforeign language learningen_US
dc.subjectnew methods.en_US
dc.subjectpolyglottesen_US
dc.subjectapprentissage autonomeen_US
dc.subjectprogrammes de mentoraten_US
dc.subjectapprentissage d'une langue secondeen_US
dc.subjectnouvelles méthodes.en_US
dc.subjectمتعددي اللغاتen_US
dc.subjectالتعلم الذاتيen_US
dc.subjectبرامج التأطيرen_US
dc.subjectتعلم اللغة الأجنبيةen_US
dc.subjectمناهج جديدة.en_US
dc.titleInvestigating How Polyglots Use Autonomous Learning to Learn Foreign Languagesen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zakaria Baghbagha.pdf656,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.