Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35021
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorجعدي, شريفة-
dc.contributor.authorبوجعدار, محمد اقبال-
dc.contributor.authorفردية, محمد عبد الفتاح-
dc.date.accessioned2023-11-15T10:16:55Z-
dc.date.available2023-11-15T10:16:55Z-
dc.date.issued2023-06-17-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35021-
dc.descriptionمالية وبنوكen_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى معالجة واقع الخدمات المصرفية بالبنوك الإسلامية لما لها دور استراتيجي مهم في نشاط الاقتصادي وذلك من خلال دراسة إشكالية ما واقع الخدمات المصرفية الالكترونية المقدمة في مصرف السلام فرع ورقلة ,واعتمدنا في دراسة الإشكالية على منهج الوصفي من اجل عرض مختلف المفاهيم المتعلقة بخدمات المصرفية الالكترونية في البنوك الإسلامية ومن جانب الميداني استخدمنا اسلوب دراسة الحالة مستعينين بالمقابلة والاستبيان لجمع مختلف المعلومات والبيانات الضرورية لهذه الدراسة كذالك اعتمدنا على بعض البرامج SPSSو excel . وبعد معالجة الدراسة الميدانية توصلنا إلى أهم النتائج إن الخدمات المصرفية الالكترونية الإسلامية تستمد مشروعيتها من التزامها بالأحكام الشريعة الإسلامية وان الخدمات المصرفية الالكترونية في مصرف السلام لا تتميز بجودة عالية ولها نقص إقبال على استخدمها من قبل الأفراد ,وتوجد فعالية بين متوسطة ومرتفعة لخدمات المصرفية الالكترونية لمصرف السلام فرع ورقلة.en_US
dc.description.abstractThis research aims to address the reality of banking services in Islamic banks because of their important strategic role in economic activity, by studying the problem of what is the reality of electronic banking services provided in the Ouargla branch of Salam Bank, and we relied in the study of the problem on a descriptive approach in order to present the various concepts related to banking services On the field side, we used the method of case study, using the interview and questionnaire to collect various information and data necessary for this study. We also relied on some SPSS and excel programs. After addressing the field study, we reached the most important results that the Islamic electronic banking services derive their legitimacy from their commitment to the provisions of Islamic law, and that the electronic banking services in Al Salam Bank are not characterized by high quality and have a lack of demand for their use by individuals, and there is a medium to high effectiveness for the electronic banking services of Al Salam Bank Ouargla branch.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectخدمات مصرفية الكترونيةen_US
dc.subjectصيرفة الكترونية إسلاميةen_US
dc.subjectمصرف السلامen_US
dc.subjectمصرف السلام الجزائرen_US
dc.subjectفاعلية الخدماتen_US
dc.subjectجودة الخدماتen_US
dc.subjectElectronic banking servicesen_US
dc.subjectAl Salam Banken_US
dc.subjectquality of servicesen_US
dc.subjecteffectiveness of servicesen_US
dc.subjectIslamic electronic bankingen_US
dc.subjectAl Salam Bank Algeriaen_US
dc.titleواقع الخدمات الالكترونية بالبنوك الاسلامية دراسةحالة بنك السلام فرع ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boujaadar- Ferdia.pdf158,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.