Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقاسم, مولود-
dc.contributor.authorتواتي, فيروز-
dc.contributor.authorحمدون, عبد الفتاح-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35067-
dc.descriptionتخصص :اتصال جماهيري و الوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractهدفت دراستنا لإظهار دور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج للخدمات السياحية ومدي فاعليتها، وذلك من خلال استطلاع أراء بعض زبائن الوكالة السياحية، بتوزيع استبانه شملت موضوع البحث وزعت على عينة عشوائية، وقد تم استخدام البرنـامج الإحصـائي SPSS لاختبار مدى صحة فرضياتنا. وتوصلنا من خلال ذلك لوجود علاقة بين المواقع التواصـل الاجتمـاعي والتـرويج للخدمات السياحية خاصة الفيسبوك، وكذا في الإجابات التي جاءت جلها في فئة الموافق. وبذلك نوصي بالاعتماد على هذه المواقع وفتح صفحات متنوعة إضـافة إلى عرض تفصيلي أكثر للخدمات المقدمة للزبائن.en_US
dc.description.abstractOur study aimed to show the role of social networking sites in promoting tourism services and their effectiveness, by surveying the opinions of some clients of the tourist agency, by distributing a questionnaire that included the subject of the research and distributed to a random sample, and the statistical program SPSS was used to test the validity of our hypotheses. Through this, we found a relationship between social networking sites and the promotion of tourism services, especially Facebook, as well as in the answers that came mostly in the corresponding category. Thus, we recommend relying on these sites and opening various pages in addition to a more detailed presentation of the services provided to customers.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectوكالات سياحيةen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectترويج الخدمات السياحيةen_US
dc.subjectتكنولوجياen_US
dc.subjectالفيس بوكen_US
dc.titleدور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج الخدمات السياحية دراسة حالة وكالة رشاش - ورقلة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
touati-fairouz.pdf812,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.