Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقانة, مسعود-
dc.contributor.authorشعيب, عبلة-
dc.contributor.authorغريب, زينب-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35164-
dc.descriptionتخصص: اتصال جماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة كيفية استخدام تطبيق غوغل كلاس روم في التعليم الجامعي في ظل جائحة كورونا لدى طلبة قسم علوم اعلام واتصال بجامعة غرداية, وذلك عن طريق معرفة الدوافع لاستخدام تطبيق غوغل كلاس روم ومعرفة الاشباعات المحققة منه والصعوبات التي يواجهها الطلبة عند استخدامهم لتطبيق ولتحقيق اهداف هذه الدراسة تم بناء استبيان يحتوي على أربعة محاور تتماشى مع اهداف الدراسة حيث أجريت على عينة قوامها 50 طالب من قسم السنة الثانية ليسانس اعلام واتصال تم استخدام المنهج الوصفي , حيث حاولت هذه الدراسة الإجابة على التساؤل الرئيسي التالي : ما مدى استخدام تطبيق غوغل كلاس روم في التدريس الجامعي بقسم علوم الاعلام والاتصال بجامعة غرداية؟ وقد تفرعت منه التساؤلات الفرعية التالية: - دوافع استخدام طلبة قسم علوم اعلام واتصال بجامعة غرداية لتطبيق غوغل كلاس روم في التعلم؟. -الاشباعات المحققة من استخدام طلبة قسم علوم الاعلام والاتصال بجامعة غرداية لتطبيق غوغل كلاس روم في التعلم؟ . -الصعوبات التي تواجه طلبة قسم علوم الاعلام والاتصال بجامعة غرداية في استخدامهم لتطبيق غوغل كلاس روم؟ . حيث خلصت الدراسة عدة نتائج منها : ان تطبيق غوغل كلاس روم يعزز التواصل والتنظيم والتفاعل والمرونة والتعلم التعاوني مما يساهم في تحسين تجربة الطالب في عملية التعلم , بالرغم من الاشباعات المحققة في استخدام تطبيق الا ان الطلبة لا يرون ان هذا التطبيق سيعوض التعليم التقليدي بل يرونه مكمل له وليس بديلا عنه.en_US
dc.description.abstractThis study aims to know how to use the Google Classroom application in university education in light of the Corona pandemic among students of the Department of Science and Information and Communication at the University of Ghardaia and so on by knowing the motives for using this application and knowing the satisfactions achieved from it and the difficulties that students face when using the application In order to achieve the objectives of this study, a questionnaire was built containing four axes that are in line with the objectives of the study, as it was conducted on a sample of 50 students from the second year of the Bachelor of Information and Communication department, and the descriptive approach was used. This study attempted to answer the main question: What is the extent of using the Google Classroom application in university teaching among students of the Department of Information and Communication Sciences? The following sub-questions emerged from it: Motivations for students of the Department of Media and Communication Sciences at - Difficulties facing -Ghardaia University to use the Google Classroom application in learning students of the Department of Science, Media and Communication at Ghardaia University in their use of this application. The study concluded several results, including: The Google Classroom application enhances communication, organization, interaction, flexibility and cooperative learning, experience in the learning process, despite the which contributes to improving the student's gratifications achieved in using the application. They will replace traditional education, rather they-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectاستخدامen_US
dc.subjectتطبيقen_US
dc.subjectغوغل كلاس رومen_US
dc.subjectالتدريس الجامعيen_US
dc.subjectجائحة كوروناen_US
dc.titleاستخدام تطبيق غوغل كلاس روم في التدريس الجامعي في ظل جائحة كورونا (دراسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة غرداية)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gharib-zineb.pdf743,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.