Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35512
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدلهوم خليدة-
dc.contributor.authorخليل خميس-
dc.contributor.authorغناي رانية-
dc.date.accessioned2024-01-28T09:48:22Z-
dc.date.available2024-01-28T09:48:22Z-
dc.date.issued2023-12-31-
dc.identifier.issn2392-5302-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35512-
dc.descriptionالمجلة الجزائرية للتنمية الإقتصاديةen_US
dc.description.abstractThe study aimed to discusse the impact of the deception marketing on commercial websites in building consumer’s mental image. We used descriptive method and suitable questionnaire as a data collection tool, were distributed to a sample of 83consumer, To analyze this data we used a statistical program Spss (v22) and the necessary statistical methods, Based on the data processing, the results found that a statistically significant impact of the deception marketing in building consumer’s mental image. Furthermore, it was found that "promotion" and " Physical evidence " were the most influential elements affecting in building.تهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر الخداع التسويقي بأنواعه ( الخدمة التعليمية، السعر، التوزيع، الترويج، الدليل المادي، الافراد) في بناء صورة الذهنية للمستهلك الذي لديه تجربة مع مواقع التجارة الالكترونية، ولبلوغ هذا الهدف تم الاعتماد على المنهج الوصفي وتصميم استبانة لجمع البيانات،حيث تم توزيعها على عينة تقدربـ83 شخص،ليتم معالجتها باستخدام برنامج الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية(Spss,v22) ) والأساليب الاحصائية اللازمة، وتوصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج منها، انه يوجد أثر معنوي للخداع التسويقي بأنواعه في بناء صورة ذهنية للمستهلك، وانه من بين عناصر الخداع التسويقي نجد أن كل من الترويج والدليل المادي هي التي تؤثر في بناء صورة ذهنية للمستهلكen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 10, Numéro 2 2023;-
dc.subjectDeceptionen_US
dc.subjectMarketing deceptionen_US
dc.subjectmarketing mixten_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectOnline shopping platformsen_US
dc.titleThe effect of Marketing Deception in building consumer’s mental image اثر الخداع التسويقي في بناء الصورة الذهنية للمستهلكen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 19 Dec 2023 / V 10 N 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AERD100209.pdf416,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.