Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلحسن, كركبة-
dc.contributor.authorميلود, معزوزي-
dc.date.accessioned2024-02-27T09:28:35Z-
dc.date.available2024-02-27T09:28:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35710-
dc.descriptionنشاط بدني رياضي مدرسيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة أثرممارسة الأنشطةاللاصفيةالداخلية على الرفاهية النفسية لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي، ومعرفة الفروق الفردية بين التلاميذ الممارسين وغير الممارسين للأنشطة اللاصفية على الرفاهية النفسية لدى تلاميذ التعليم الثانوي، ومعرفة الفروق بين بين الذكور والإناث للأنشطة اللاصفية على الرفاهية النفسية لدى تلاميذ التعليم الثانوي، وقد تم استخدام المنهج الوصفي، وقد أجريت هذه الدراسة على عينة من التلاميذ بلغ عددهم (101) تلميذ يمثلون عينة الدراسة الأساسية تم اختيارهم بطريقة عشوائية بسيطة من أحد ثانويات مدينة المنيعة، ولجمع البيانات تم استخدام مقياس الرفاهية النفسية، وتم استخدام الأساليب الإحصائية التالية: المتوسط الحسابي، الانحراف المعياري، اختبار ت لعينتين مستقلتين وقد توصلنا في هذه الدراسة إلى أن ممارسة الأنشطةالرياضية اللاصفيةله تأثير إيجابي على الرفاهية النفسية لتلاميذ المرحلة الثانوي حسب عبارات مقياس الرفاهية النفسيةThe study aims to know the effect of practicing extra-curricular activities on the psychological well-being of secondary school students, and knowing the individual differences between students who practice and non-practicing extra-curricular activities on the psychological well-being of secondary education students, and knowing the differences between males and females of extra-curricular activities on psychological well-being among secondary school students,The descriptive approach was used, and this study was conducted on a sample of (101) students representing the basic study sample, who were chosen in a simple random manner from one of the secondary schools in the city of Manea. To collect data, the psychological well-being scale was used, and the following statistical methods were used: Average Arithmetic, standard deviation, t-test for two independent samples. In this study, we concluded that the practice of extra-curricular sports activities has a positive effect on the psychological well-being of secondary school students, according to the expressions of the psychological well-being scale.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالأنشطةالرياضية اللاصفيةen_US
dc.subjectالرفاهية النفسيةen_US
dc.subjectمرحلة التعليم الثانويen_US
dc.subjectpsychological well-beingen_US
dc.subjectextra-curricular sports activitiesen_US
dc.titleتأثيرالأنشطة الرياضية اللاصفية فيتحقيق الرفاهية النفسية لدى تلاميذ التعليم الثانويen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
كركبة لحسن.pdf1,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.