Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخافج, كريمة-
dc.contributor.authorربوح, أية-
dc.contributor.authorخميس, عبير-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35785-
dc.descriptionتخصص اتصال جماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractيتمثل الهدف الرئيسي في ابراز دور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج للسياحة الصحراوية بالجزائر، باعتبار منصات التواصل الاجتماعي احد العناصر المهمة للترويج، كما حاولنا من خلالها معرفة أنماط وعادات استخدام المتصفحين الجزائريين حول محتوى السياحة الصحراوية الجزائرية، وذلك من خلال اجراء دراسة على عينة عشوائية من مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي بالجزائر، وقد اعتمدنا على منهج الوصفي التحليلي واستخدمنا الاداتين الملاحظة والاستبيان الالكتروني ضمن مجموعة من الاسئلة للوصول إلى اجابة التساؤل الرئيسي. أظهرت النتائج التي توصلنا اليها أن مواقع التواصل الاجتماعي لها دور كبير وفعال في الترويج بالسياحة الصحراوية بالجزائر والموقعين الاكثر اعتمادا لاكتشاف المناطق الصحراوية الفيسبوكواليوتوب من بين الشبكات الاخرى، كما تعد المنشورات عبر مواقع التواصل الاجتماعي أداة جذب مهمة حيث يعمل المتصفحين على مشاركتها مع الأصدقاء.en_US
dc.description.abstractThe main objective is to highlight the role of social networking sites in promoting desert tourism in Algeria، considering social media platforms as one of the important elements for promotion. We also tried through them to know the patterns and habits of Algerian surfers using about the content of Algerian desert tourism, by conducting a study on a random sample of users. Social networking sites in Algeria، and we relied on the analytical descriptive approach and used the observation tools and the electronic questionnaire within a set of questions to reach the answer to the main question. Our findings showed that social networking sites have a great and effective role in promoting desert tourism in Algeria, and the two most reliable sites for discovering desert areas are Facebook and YouTube, among other networks. Publications through social networking sites are also an important attraction tool, as surfers work to share them with friends.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالترويجen_US
dc.subjectالسياحة الصحراويةen_US
dc.titleدور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج بالسياحة الصحراوية دراسة ميدانية لمجموعة من مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي بالجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rebbouh-aya.pdf771,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.