Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorنجلاء, نجاحي-
dc.contributor.authorبراهمي, ابوبكر-
dc.date.accessioned2024-07-03T08:20:31Z-
dc.date.available2024-07-03T08:20:31Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36361-
dc.descriptionتخصص: أدب عربي قديمen_US
dc.description.abstractيتناول هذا البحث موضوع الإصراخ والاستصراخ فيشعرعدد من الشعراء الذين أدركوا نهايات وسقوطالأندلس، وقد اخترت نماذج لمجموعة من الشعراء لإبرازالموضوعاتية والفنية إن أبرز موضوعات الاستصراخ في المدونة: الرثاء ،البكاء ,الاستغاثة،والحنين ، و استنهاض الهمم أما الجانب الفني فقد تمت دراسته من حيث اللغة، والأسلوب ، والتصوير بإبراز الفرق بين الإصراخ والاستصراخ كما تطرقنا إلى نشأة هذا من الغرض (الاستصراخ) وقد كان هذا الغرض إبداعا حقا وقد حقق وظيفتين بلاغية واتصالية بين (المستصرخ) و(المصرخ) وقد كان لهذاالغرض تأثير كبيرen_US
dc.description.abstractCette recherché aborde le sujet des cris et des hurlements dans la poésie d’un certain nombre de poètes qui ontréalisé les fins et la chute de l’Andalousie, et ontchoisi des modèles pour un groupe de poètes pour metre en évidence la thématique et l’art Les sujets les plus importants de crier dans le blog : lamentation, pleurs, détresse, nostalgie, épuisement de l’inconfort. L’aspect artistique a été étudié en termes de langage, de style et de photographie en soulignant la différence entre crier et crier. Ce but a été vraiment créatif et a attaint deux fonctions rhétoriques et communicatives entre (la clameur) et (le hurleur) Cela a eu un grand impact.-
dc.description.abstractThis research examines the topic of outcry and supplication" in the poetry of late Andalusia, focusing on selected models from both thematic and artistic perspectives. The study delves into important themes associated with supplication, including lamentation, plea, emotion, and nostalgia. On the artistic side, language, style, and imagery are analyzed. Additionally, we highlight the distinction between outcry and supplication, as well as explore the origins of this poetic form. Ultimately, we find that this type of poetry serves two functions: rhetorical and communicative, bridging the gap between the supplicant and the one being supplicated. "Furthermore, it has a significant impact on readers.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectالإصراخen_US
dc.subjectالاستصراخen_US
dc.subjectالأندلسen_US
dc.subjectالبكاءen_US
dc.subjectالموضوعاتيةen_US
dc.subjectالخصائص الفنيةen_US
dc.subjectCrieren_US
dc.subjectAndalousieen_US
dc.subjectPleureren_US
dc.subjectThématiqueen_US
dc.subjectCaractéristiques techniquesen_US
dc.subjectOutcryen_US
dc.subjectSupplicationen_US
dc.subjectAndalusiaen_US
dc.subjectCryen_US
dc.subjectObjectivityen_US
dc.subjectTechnical characteristicsen_US
dc.titleشعر الإصراخ والاستصراخ في نهاية العصر الأندلسي - نماذج مختارة -en_US
dc.title.alternativeدراسة موضوعاتية فنيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
براهمي أبو بكر.pdf486,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.