Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36389
Title: التشكيل الفني في القصة البوليسية الموجهة للأطفال " لغز الكوخ المحترق"
Authors: حمزة, قريرة
نسرين, دقناتي
Keywords: الطفل
البوليسية
القصة
البناء الفني
محمود سالم
enfant
police
histoire
construction artistique
Mahmoud Salem
child
detective
story
artistic construction
Mahmoud Salem
Issue Date: 2024
Publisher: universite kasdi merbah ouargla
Abstract: قصة لغز الكوخ المحترق من القصص البوليسية الموجهة للأطفال كغيرها من القصص أخرى ... وظفت كل من بنية الفضاء والزمان والشخصيات واللغة فلا يخلو أي عمل سردي من بين هذه البنيات، وتنوعت الفضاءات في القصة بين مفتوحة ومغلقة ،وتقنية استرجاع ،واستباق، واللغة التي كانت لغة سهلة وبسيطة فساهمت في وصف الأحداث بصفة دقيقة .
L’histoire du mystère de la cabane en feu estl’une des histoirespolicièresdestinées aux enfants commed’autreshistoires ... Employaitchacune des structures de l’espace, du temps, des personnages et du langage, non sans aucun travail narratif entre ces structures, et des espacesvariés dans l’histoire entre l’ouvert et le fermé, et la technique de la récupération, de l’anticipation et du langage, qui était un langage facile et simple, contribuait à la description précise des événements.
The story of the mystery of the burning hut is one of the detective stories directed at children, like other stories... It employed the structure of space, time, characters, and language, so no work of fiction is devoid of these structures. The spaces in the story varied between open and closed, the technique of retrieval and anticipation, and the language, which was easy and simple, contributed to describing the events accurately.
Description: تخصص:أدب حديث ومعاصر
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36389
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دقناتي نسرين.pdf554,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.