Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن غزالة, محمد الصديق-
dc.contributor.authorحمزي, عبد الفتاح-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36484-
dc.descriptionالتخصص: الفلسفة عامةen_US
dc.description.abstractويرى فرويد ان التجربة الجمالية هي مصدر ابداع الفرد وقد اهتم بهذا الموضوع ويرى انه من خلالها يمكن للإنسان ان يبدع لكي يتكيف مع هذه الحياة وان الانسان هو مسرح القوى الثلاثة وهي الانا والهو والانا الأعلى وان الرغبات مما يحرك الانسان ويجعله في صراع مع قيم المجتمع ولهذا يجب عليه السيطرة على هذه الرغبات وانا اللاشعور هو مصدر الابداع ع نده وان الفنان يستلهم اعماله من الصور والمعاني.en_US
dc.description.abstractFreud believes that the aesthetic experience is the source of the individual’s creativity, and he was interested in this subject. He believes that through it a person can be creative in order to adapt to this life, and that the person is the theater of the three forces, which are the ego, the id, and the superego, and that desires are what move the person and put him in conflict with the values of society, and therefore must He must control these desires, and the subconscious is his source of creativity, and the artist draws inspiration for his work from images and meanings.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024-
dc.subjectالخبرة الجماليةen_US
dc.subjectفرويدen_US
dc.titleالخبرة الجمالية والذوق الجمالي عند فرويدen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:philosophie Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamzi-abdelfettah.pdf481,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.