Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقريشي, حليمة السعدية-
dc.contributor.authorبن قطاية, حليمة-
dc.contributor.authorسيد روحو, عزيزة-
dc.date.accessioned2024-09-11T09:51:58Z-
dc.date.available2024-09-11T09:51:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36631-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تقييم جودة الخدمات الصحية من وجهة نظر الزبون في مصحة عادة بورقلة، ولتسليط الضوء على واقع جودة الخدمات الصحية المقدمة في المصحة تم استخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات واقتصرت عملية التوزيع على أسلوب العينة العشوائية المكونة من 101 زبون في مصحة عادة، حيث استخدمنا المنهج الوصفي ولتحليل البيانات الواردة في الاستمارات تم الاعتماد على برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية(22spss)، و توصلت الدراسة إلى أن المصحة تقدم خدمات صحية ذات جودة عالية بأبعادها الخمسة (الاعتمادية، الاستجابة، الضمان، الملموسية و التعاطف) من وجهة نظر زبائنها.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to assess the quality of health services from the customer's perspective at Adah Clinic in Ouargla. To shed light on the reality of the quality of health services provided at the clinic, a questionnaire was used as a data collection tool, and the distribution process was limited to a random sample method consisting of 101 customers at Ada Clinic. We used the descriptive approach, and for the analysis of the data contained in the questionnaires, the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 22) program was relied upon. The study concluded that the clinic provides high-quality health services in its five dimensions (reliability, responsiveness, assurance, tangibility, and empathy) from the perspective of its customers.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectمصحة عادة بورقلةen_US
dc.subjectخدمة صحيةen_US
dc.subjectأبعاد جودة الخدمة الصحيةen_US
dc.subjectHealth Serviceen_US
dc.subjectDimensions of Health Service Qualityen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.titleتقييم جودة الخدمات الصحية في المؤسسات الصحية -من وجهة نظر الزبائن دراسة ميدانية لعينة من زبائن مصحة عادةبورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bengataia-sidrouhou.pdf2,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.