Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4889
Title: The Impact of Extracurricular Activities on Students’ Academic Oral Proficiency The Case of Third Year Undergraduate LMD Students of English at Ouargla University
Authors: Miloud BAHDI
Keywords: Communicative Approach
oral performance
extracurricular activities
الأنشطة اللاصفية
المنهج التواصلي
الآداء الشفهي
Issue Date: 2014
Series/Report no.: 2014;
Abstract: Abstract The present study aims at explore the effects of extracurricular activities on improving students’ oral proficiency in university. The research study outlines an array of extracurricular activities offered for students in Ouargla University, and investigates the opinions of students and instructors regarding the perceived impact of these activities on students’ academic oral performance.. It was hypothesized that students who are involved in extracurricular activities would develop their academic oral proficiency. Data were gathered through a self- completion questionnaire administered to third year LMD students, and via a structured interview delivered to their teacher of oral expression. The results have shown that there is a positive correlation between extracurricular involvement and oral proficiency. As expected, our hypothesis was confirmed in that students need to be provided with more opportunities to develop their oral performance and to create suitable situations where they can use and speak language without difficulties. ملخص الدراسة تهدف هذه الدراسة إله إبراز دور الأنشطة اللاصفية في تحسين مهارات الطلاب الشفهية وكذا التواصلية في اللغة الإنجليزية .هذا العمل معد أساسا من أجل توعية المربين وكل المعنيين اله مده أهمية إنشاء بيئة وفضاء لاصفي مفيد لمتعلمي اللغات الأجنبية من أجل توفير مجال أوسع وأكثر راحة لاستخدام اللغة و زيادة الإنتاج الشفهي لديهم بالأخص .لقد إفترضنا أن مشاركة الطلاب في الأنشطة اللاصفية من شأنو أن يطور مهاراتهم الشفهية والإتصالية عله المستوه الأكاديمي. لقد أظهرت النتائج المتوصل إليها أن هناك علاقة إيجابية بين مشاركة الطلبة في هاتو الأنشطة اللاصفية وزيادة مستوه إستخدام اللغة و التحصيل الدراسي لديهم الذي ينعكس بدوره أيضا عله الأداء الشفهي في اللغة الإنجليزية عند هؤلاء. كما هو متوقع تم تأكيد فرضيتنا والتوصل إله أن دارسي اللغات الأجنبية بحاجة إله المزيد من الفرص لتطوير مهاراتهم اللغوية خاصة الشفهية منها وإنشاء وضعيات تعلميو مناسبة تمكنهم من إستخدام اللغة دون صعوبات .
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4889
ISSN: h
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miloud-BAHDI.pdf3,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.