Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4908
Title: La contextualisation de la méthode «Nouveau sans frontières» à l’école de langues "Hassi School "à Ouargla.
Authors: Aiad Nadia
Keywords: Enseignement/Apprentissage du FLE
méthodes
contextualisation
stratégies
transmission
acquisition
communication
civilisation
Teaching/Learning FLE
methods
contextualization
strategies
transmission
acquisition
communication
civilization
تعليم / تعلم FLE
منهجية
اقتباس المنهجية
إستراتيجية
نقل
اكتساب
اتصال
حضارة
Issue Date: 2014
Series/Report no.: 2014;
Abstract: Résumé: Les langues étrangères font partie des objectifs du système d'enseignement. Elles constituent une ouverture sur le monde en tant qu'un moyen de communication et de compréhension entre les peuples, et un facteur de développement des connaissances et des technologies modernes. Ce mémoire portera donc sur l'étude des méthodes d'enseignement du FLE, en traitant la contextualisation de la méthode " Nouveau sans frontières " adoptée par l'école privée "Hassi School", Ouargla. Abstract Aims of teaching system include foreign languages. As means of communication languages allow an opening on the world and a comprehension between different people. They are main factors to develop knowledges and modern technics. This project consists on different methods of teaching languages for foreigners (FLE) by analyzing "Nouveau sans frontières" method used in a private school "Hassi School" of Ouargla. ملخص اللغات الأجنبية هي من بين أهداف النظام التعليمي فهي نافذة على العالم باعتبارها وسيلة للاتصال و التفاهم بين الشعوب و عامل من عوامل تنمية المعارف و التقنيات الحديثة لذلك سوف تركز هذه الأطروحة على اقتباس طرق تدريس FLE علاج طريقة "بلا حدود جديدة" تكيفها من قبل المدرسة الخاصة "حاسي سكول" ورقلة .
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4908
ISSN: h
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aiad-Nadia.pdf1,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.