Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4917
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHAMZA Hadjira-
dc.date.accessioned2014-09-04T08:36:30Z-
dc.date.available2014-09-04T08:36:30Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issnh-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4917-
dc.description.abstractRésumé Notre étude faite sur le roman "Les voix du Hoggar" de Lynda Handal a pour objectif de mettre en scène le désert algérien aux yeux de cette jeune romancière algérienne et de vérifier si les Touaregs y manifestent un comportement de tolérance ou de xénophobie tout en décrivant leurs traits identitaires et leurs réactions envers l’Autre n’étant qu’un Français chrétien ou un homme du Nord algérien. C’est pourquoi elle adopte une méthode analytique pour répondre à sa problématique et vérifier ses hypothèses. الملخص تدور دراستنا حول روایة "أصوات الھقار" والتي كان ھدفنا من خلالھا تصویر الصحراء الجزائریة من منظار ھذه الروائیة الجزائریة الشابة ومعرفة ما إذا كان الطوارق یظھرون سلوك التعایش وتقبل الطرف الأخر أو الخوف ورفضھ ونبذ كل ما ھو دخیل عنھم ولا ینتمي إلى ثقافتھم ومجتمعھم ، حتى ولو كان ھذا الدخیل فرنسیا مسیحیا أو جزائریا قادما من الشمال الجزائري. ولأجل ذلك انتھجنا منھجا تحلیلیا لكل الصور الموجودة في الروایة والتي تخدم الدراسة وتجیب على اشكالیتھا. Summary “Aswat Al Hoggar” novel was the focus of our study, the goal was to find out whether “Al Touareg” tribes lived a mutual life and showed acceptance and welcoming to others, or it was a xenophobic reaction towards them, and the renunciation of whatever they thought an outsider. We also aim to enlighten the readers and draw their attention towards the unknown culture and customs of the “Berbers”. For that we used the analytical method of study. By the end, we can notice that “Al Touareg” were friendly, they have lived mutual life, and they have showed coexistence and toleranceof the foreigners, as it can be seen in the novel, and that’s how it should be for all humans.en_US
dc.description.sponsorshipBOUARI Halimaen_US
dc.language.isofren_US
dc.relation.ispartofseries2014;-
dc.subjectDéserten_US
dc.subjectTouaregsen_US
dc.subjectidentitéen_US
dc.subjectaltéritéen_US
dc.subjecttoléranceen_US
dc.subjectxénophobieen_US
dc.subjectالصحراءen_US
dc.subjectالطوارقen_US
dc.subjectالھویةen_US
dc.subjectالغیریةen_US
dc.subjectالتعایشen_US
dc.subjectالرھابen_US
dc.subjectdeserten_US
dc.subjectAl Touaregen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectthe othersen_US
dc.subjectcoexistenceen_US
dc.subjectxenophobiaen_US
dc.titleL’image du désert et des Touaregs dans "Les voix du Hoggar" de Lynda Handalaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HAMZA-Hadjira.pdf777,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.