Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9162
Title: سياسة توزيع المنتجات البترولية في المؤسسة النفطية دراسة وحدة توزيع المواد البيترولية_حاسي مسعود_ ورقلة (2010_2014)
Authors: ميلودي ,عبد العزيز
عانو, محمد الزوبير
Keywords: توزيع
منتجات بترولية
المزيج التسويقي
قنوات التوزيع
المؤسسة النفطية
distribution
petroleum products
oil foundation(company)
pipeline
mavreting mixture
Issue Date: 1-Jun-2015
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معالجة سياسة توزيع المنتجات البترولية في المؤسسة النفطية من (2010-2014) ولتحقيقنا لهذا الهدف لجانا إلى دراسة ميدانية لمعرفة الكمية الموزعة من الوقود وأسطول النقل والتخزين في المؤسسة الوطنية لتسويق المواد بترولية وفي هذا الموضوع حاولنا الإجابة على إشكالية الدارسة المثمتلة في" ماهي سياسة توزيع المنتجات البترولية في المؤسسة النفطية( 2010-2014 ) " ومن خلال هذا البحت توصلنا إلى مجموعة من النتائج و التي تتمثل في أن قنوات توزيع منتجات بترولية تحتاج إلى تنظيم وتنسيق من اجل إيصالها إلى المستهلك في الوقت والمكان المناسب.
the objective of this study is treatimy the distribution poticy of oil foundation between (2010-2014), and to achieve this gool we made a practical study to find out the distributed quamtity of fuel,transporation and storage policy in the national foundation of petroleum products marketing and to amswer the study proslematic we have ac quired to a set of results which is that oil ppipetines reed products to be organized and coordinated to de liver oil products to tlu consumer easily .
Description: اقتصاد وتسيير بترولي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9162
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Annou_Zoubir.pdf1,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.