Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16756
Title: A Task-Based Approach to Teaching Tenses in Oral Performance
Other Titles: Case study: Second year undergraduate students of English at kasdi Merbah University
Authors: Youcef Bencheikh
Bahaz Selma
Bedjegha Waffa
Keywords: Task–Based Approach, EFL, Tenses, Speaking skill
المنهج التعليمي القائم على المهام, اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية, تدريس اللغة, الأفعال المصرفة, التعبير الشفهي
Issue Date: 2018
Series/Report no.: 2018;
Abstract: This research attempt to reach an understanding of the extent to which task-based approach can serve the learner to be competent in using tenses in oral performance. In pursuit of obtaining accurate outcomes from participants, a quasi-experimental method and semi-structured interview were adopted. This study’s population is a sample of 65 students of English, from second year License degree at the department of English language at KMUO of Ouargla in the academic year 2017/2018. This study results show the effectiveness of task-based approach in the use of tenses. Additionally, the collected data and the analysis of the findings represent a noticeable progress in the students’ use of tenses in oral performance.يهدف هدا البحث إلى التحقق من مدى نجاعة المنهج التعليمي القائم على المهام , و تبيان إلى إي مدى يمكن لهدا المنهاج خدمة التلاميذ لتطوير قدراتهم في استعمال الأزمنة من خلال الأداء الشفهي . تم اختيار60 طالب في اللغة الإنجليزية للسنة الثانية ليسانس على مستوى جامعة قاصدي مرباح للسنة الجامعية 2017/2018 تحديدا حصة التعبير الشفهي كحالة دراسية لهدا البحث.وقد انتهج الباحثون طرق مختلفة لجمع البيانات حول هاته الدراسة ,من بينها المنهج التجريبي كما تم جمع معلومات نوعية عن طريق حوار مسجل مع أستاذ المادة وعدد من التلاميذ المتطوعين في هدا البحث. أثبت تحليل المعطيات المتحصل عليها من الوسيلتين المستخدمتين في البحث تقدما ملاحظا من خلال استعمال .التلاميذ للأفعال المصرفة خلال حصة التعبير الشفهي
This research attempt to reach an understanding of the extent to which task-based approach can serve the learner to be competent in using tenses in oral performance. In pursuit of obtaining accurate outcomes from participants, a quasi-experimental method and semi-structured interview were adopted. This study’s population is a sample of 65 students of English, from second year License degree at the department of English language at KMUO of Ouargla in the academic year 2017/2018. This study results show the effectiveness of task-based approach in the use of tenses. Additionally, the collected data and the analysis of the findings represent a noticeable progress in the students’ use of tenses in oral performance
Cette recherche tente de comprendre dans quelle mesure l'approche basée sur les tâches peut aider l'apprenant à être compétent dans l'utilisation des temps dans la performance orale. Dans le but d'obtenir des résultats précis des participants, une méthode quasi-expérimentale et un entretien semi-structuré ont été adoptés. La population de cette étude est un échantillon de 65 étudiants en anglais, en licence de deuxième année au département de langue anglaise au KMUO de Ouargla au cours de l'année académique 2017/2018. Les résultats de cette étude montrent l'efficacité de l'approche basée sur les tâches dans l'utilisation des temps. De plus, les données recueillies et l'analyse des résultats représentent un progrès notable dans l'utilisation des temps par les élèves dans la performance orale.
Description: KASDI MERBAH UNIVERSITY-OUARGLA Faculty of Letters and Languages Department of Letters and English Language
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16756
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BEDJEGHA- BAHAZ.pdf1,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.