Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19131
Title: المحتوى الثقافي في كتاب اللغة العربية " السنة الأولى من التعليم المتوسط الجيل الثاني"أنموذجا" دراســـــة وصـــــــــفيــــــــة
Authors: كمال علوش
رحيمة شعيب
Keywords: محتوى
ثقافي
قيم
كتاب
Contenance
livre
principes
culturel
Capacity
book
principles
cultural.
Issue Date: 2018
Series/Report no.: 2018;
Abstract: تهدف الدراسة المعنونة ب: المحتوى الثقافي في كتاب اللغة العربية للسنة الأولى من التعليم المتوسط الجيل الثاني" أنموذجا" إلى الكشف عن المضامين الثقافية المندرجة ضمن النصوص و عن الملامح العامة للبيئة الاجتماعية التي ينتمي إليها ، و عن نسبة توظيف القيم الثقافية و تواترها مقارنة بالقيم الأخرى ، و التي تعتبر ضرورية لتعايش المجتمع و تماسكه و التي تهدف إليها النصوص التعليمة و ذلك من أجل الحفاظ على الهوية الثقافية المتعلم الجزائري ، و نسبة تأثيرها في هذا المتعلم و في تقويم سلوكه الثقافي.
Cette étude intitulée Le contenu culturel dans Le Livre de lecture de langue arabe de première année moyenne deuxième génération a pour but le détection des conte-nances culturelles qui se trouvent dans les textes et les traits généraux de l environ-nement social a qui il appartient et sur le fonctionnant des principes culturels et sa fréquence. Par rapport a d’outres principes qui s’avèrent essentiels pour la coexistence sociale et sa cohésion et cet le but du textes apprentissage pour la sauvegarde de l’identité culturelle de l’apprenant algérien et son degré d’influence sur cet apprenant et évalua-tion de son comportement culturel.
This study entitled The cultural content in the Arabic language reading book of the first middle year second generation aims to detect the cultural contents found in the texts and the general features of the social environment to which it belongs. and on the functioning of cultural principles and its frequency. Compared to other principles which are essential for social coexistence and its cohesion and this the purpose of the learning texts for the safeguard of the cultural identity of the Algerian learner and its degree of influence on this learner and evaluated -tion of its cultural behavior.
Description: تخصص: لسانيات تطبيقية قسم اللغة و الأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19131
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
choaibe rahima.pdf3,87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.