Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21689
Title: دور بعض أساليب التدريس في تحقيق التعلم الحركي والأداء المهاري لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي من وجهة نظر أستاذ التربية البدنية وارياضية
Authors: رضا توفيق, كواش
محمد الساسي, زيد
Keywords: أساليب التدريس
التعلم الحركي
الأداء المهاري
مرحلة التعليم الثانوي
أستاذ التربية البنية والرياضية
Issue Date: 2019
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على دور بعض أساليب التدريس في تحقيق التعلم الحركي والأداء المهاري من وجهة نظر أساتذة التربية البدنية والرياضية في ظل النظام التربوي الجديد داخل الحصص التربوية وكذلك مدى انسجامها و مستوى أداء التلاميذ و استخدم الطالب الباحث المنهج الوصفي لأنه الأنسب لدراسة الموضوع و تمثلت عينة البحث في 32 أستاذ لطور الثانوي من 102 أستاذ واعتمد الطالب الباحث على الأساليب الإحصائية المتمثلة في المتوسط الحسابي والانحراف المعياري ومعامل الارتباط يرسون , كما استخدم الباحث استبيان موجه لأساتذة يعتمدون على المنهاج التربوي في عملية أساليب التدريس ,وخلصت الدراسة الى النتائج التالية: 1. لبعض أساليب التدريس دور في تحقيق التعلم الحركي لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي في ظل نظام المقاربة بالكفاءات . 2. لبعض أساليب التدريس دور في تحقيق الأداء المهاري لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي في ظل نظام المقاربة بالكفاءات . 3. أساليب التدريس دور في تحقيق التعلم الحركي والأداء المهاري لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي في ظل نظام المقاربة بالكفاءات من وجهة نظر أساتذة تربية البدنية والرياضية .
The study aimed to identify the role of some teaching methods in achieving motor learning and skill performance from the point of view of the teachers of physical education and sports under the new educational system within the educational quotas as well as the degree of harmony and level of performance of students and used the student researcher descriptive method because it is best suited to study the subject and was represented The research sample in 32 teachers for the secondary stage of 102 teachers. The student was applied to the statistical methods of arithmetic mean, standard deviation and correlation coefficient. The researcher used a questionnaire directed to teachers who rely on the curriculum in the methods of Teaching, the study concluded the following results: .0Some teaching methods have a role in achieving motor learning among secondary school students under the competency approach. .9Some teaching methods have a role in achieving the skill performance of secondary school students under the competency approach. Methods of teaching a role in achieving motor learning and skill performance among .3 secondary school students under the system of competency approach from the point of view of .teachers of physical education and sports
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21689
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
زيد محمد الساسي.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.