Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26265
Title: Recreational Sports Activities Programs And Their Contribution To Reduce Anxiety And Stress Among Teachers Under Quarantine Circumstances
Other Titles: A Field Study At The Municipality Level Of Ain Oussara, Wilaya Of Djelfa
Authors: Aissa Nadour
Seghir Messahli
Keywords: sports
recreation
anxiety
stress
corona
Issue Date: 31-Aug-2021
Series/Report no.: Volume 14, Numéro 2 2021;
Abstract: This study aims to recognize the extent of sports activities programs contribution to reducing acute anxiety and stress among teachers in the light of quarantine circumstances against corona pandemic. Hence, this study was conducted on a purposive sample which included 150 teachers (males and females). To achieve the goals of the study, a descriptive method was used through distributing questionnaire forms on the participants. The percentage and the chi2 test were adopted to analyze and interpret the results. The main results that were concluded are: sports activities programs of recreational nature have effective contribution to reducing acute anxiety and stress among teachers, especially in this phase we are going through (corona pandemic). تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة برامج الأنشطة الرياضية ذات الطابع الترويحي في التخفيف من حدة ( القلق، التوتر ) لدى الأساتذة في ظل ظروف الحجر المنزلي ضد جائحة كورونا، حيث أجربت الدراسة على عينة قصدية وشملت ( 150 ) أستاذ وأستاذة ، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدم المنهج الوصفي من خلال توزيع استمارات الاستبيان على أفراد العينة، ولتحليل وتفسير النتائج تم الاعتماد على النسبة المئوية واختبار كا2. ومن أهم النتائج التي تم الوصول إليها وهي: لبرامج الأنشطة الرياضية ذات الطابع الترويحي مساهمة فعالة في التقليل من حدة القلق والتوتر لدى الأساتذة وخاصة في هذه المرحلة التي نمر بها(جائحة كورنا).
Description: دراسات نفسية وتربوية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26265
ISSN: 1112 - 9263
Appears in Collections:number 30 2021 vol 14 n 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
67F.pdf194,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.