Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28044
Title: An Analysis of Algerian EFL Learners' Pronunciation Errors. The Case of Fourth Year Pupils AtLabidi Betta Middle School
Authors: Youcef BENCHEIKH
Atika Boudchicha
Feriel Khazzane
Keywords: Error Analysis
pronunciation
errors
EFL
overgeneralization
interference.
erreur d'analyse
prononciation
les erreurs
LEF
généralisation excessive
ingérence
تحليل الأخطاء
النطق
الأخطاء
اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
التعميم
التداخل
Cette étude porte sur l'identification, l'analyse et la classification des erreurs de prononciation au niveau des sons vocaliques : /ei/, /ai/et /i/ commises par des apprenants de quatrième année au Collège Labidi Betta (2020/2021). Ces erreurs sont attribuées à deux sources majeures, la sur-généralisation des règles de prononciation anglaise et l'interférence du système vocalique français. L'objectif de la présente étude est d'évaluer dans quelle mesure ces sources affectent la prononciation des apprenants. Pour répondre aux questions de l'étude, une analyse des erreurs sur la prononciation des voyelles cibles est effectuée. Le travail de terrain est effectué à l'aide d'une méthode d'analyse descriptive avec un enregistreur vocal pour recueillir des données parlées. Les résultats de la procédure générale affirment que les deux sources prédéterminées semblent avoir un impact significatif sur la prononciation des apprenants. L'essence de cette recherche est que les études publiées ont à peine discuté de la prononciation de ces trois sons vocaliques : /ei/, /ai/et /i/.
تعنى هذه الدراسة بتحديد وتحليل وتصنيف أخطاء النطق على مستوى أصوات الحروف المتحركة: / ei /، / ai / and / i / التي قام بها طلاب السنة الرابعة في مدرسة Labidi Betta Middle School (2020/2021). تُعزى هذه الأخطاء إلى مصدرين رئيسيين هما التعميم المفرط لقواعد النطق الإنجليزية وتداخل نظام صوت العلة الفرنسية. تهدف الدراسة الحالية إلى تقييم مدى تأثير هذه المصادر على نطق المتعلمين. للإجابة على أسئلة الدراسة ، يتم إجراء تحليل خطأ في نطق أصوات الحروف المتحركة المستهدفة. يتم تنفيذ العمل الميداني باستخدام أسلوب تحليلي وصفي باستخدام مسجل صوت لجمع البيانات المنطوقة. تؤكد نتائج الإجراء العام أن المصدرين المحددين مسبقًا يبدو أنهما لهما تأثير كبير على نطق المتعلمين. جوهر هذا البحث هو أن الدراسات المنشورة بالكاد ناقشت نطق هذه الحروف المتحركة الثلاثة: / ei / ، / ai / و / i /.
Issue Date: 2021
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: This study is concerned with the identification, analysis and classification of pronunciation errors at the level of the vowel sounds: /ei/, /ai/and /i/ made by fourth year learners at Labidi Betta Middle School (2020/2021). These errors are attributed to two major sources the overgeneralization of English pronunciation rules and the interference of the French vowel sound system. The current study's aim is to assess the extent to which these sources affect learners' pronunciation. To answer the study’s questions, an error analysis on the pronunciation of the target vowel sounds is done. The fieldwork is carried out using a descriptive analytical method with a voice recorder to collect spoken data. The results of the general procedure assert that the two pre-determined sources seem to have a significant impact on the pronunciation of the learners. The essence of this research is that published studies barely discussed the pronunciation of these three vowel sounds: /ei/, /ai/and /i/.
Description: Department of Letters and English Language
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28044
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boudchicha+khazzane.pdf506,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.