Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28099
Title: إتجاهات الطلبة الجامعيين في تعزيز اللغة الإنجليزية في الجزائر دراسةميدانية على طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية
Authors: بوزغاية, باية
نعامي, مبارك
Keywords: إتجاهات
الطلبة الجامعيين
اللغة الانجليزية
تعزيز
Issue Date: 2020
Publisher: univ-ouargla
Abstract: نهدف من خلال هذه الدراسة للكشف على اتجاهات الطلبة الجامعيين نحو تعزيز اللغة الانجليزية في الجزائر، وقد ركزنا على اتجاه طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية، واعتمدنا في دراستنا هذه على المنهج الوصفي التحليلي وذلك من خلال معرفة سمة اتجاهات الطلبة نحو تعزيز اللغة الانجليزية في الجزائر وما آثار هذا التعزيز وفوائده، وقد استخدمنا الملاحظة وأداة الاستبيان وتم توزيعه قصديا على طلبة كلية العلوم الاجتماعية والانسانية،وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج: -توصلنا من خلال نتائج التساؤل الأول والمتمثل في سمة اتجاهات الطلبة الجامعيين نحو تعزيز اللغة الانجليزية في الجزائر إلى أن اتجاههم كان إيجابي ومؤيد لهذا التعزيز. -توصلنا من خلال نتائج التساؤل الثاني والمتمثل في إثارة دافعية تعلم الطلبة الجامعيين لكلمات وفهم معاني اللغة الانجليزية من خلال تعزيزها، فوجدنا أنه صحيح هذا التعزيز يزيد من قابلية الطلبة لتعلم اللغة الانجليزية. -توصلنا من خلال نتائج التساؤل الثالث والمتمثل في أن تعزيز اللغة الانجليزية يعتبر وسيلة فعالة لزيادة التواصل الاجتماعي من تواصله مع الأصدقاء بها.
Through this study, we aim to uncover the university students ’attitudes towards enhancing the English language in Algeria, and we have focused on the direction of students of the College of Humanities and Social Sciences. This enhancement and its benefits, and we have used the observation and the questionnaire tool, and it was distributed intentionally to students of the College of Social Sciences and Humanities, The study found a set of results: - Through the results of the first axis, which is the feature of university students ’attitudes towards strengthening the English language in Algeria, we concluded that their trend was positive and supportive of this strengthening. - We reached through the results of the second axis, which is to stimulate the motivation of university students to learn words and understand the meanings of the English language by strengthening them, and we found that it is true that this reinforcement increases students' ability to learn the English language. - We reached through the results of the third axis, which is that enhancing the English language is an effective way to increase social communication through its communication with friends.
Description: تخصص: علم اجتماع اتصال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28099
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
neaami-mebarek.pdf862,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.