Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32716
Title: Using Blended learning in Boosting EFL Learners'Motivation
Other Titles: The Case of First year Students of English at the ENS Ourgla- Algeria
Authors: Halima, BENZOUKH
Mohamed, Messaoudi
Slimane, Boughenama
Keywords: blended learning
EFL learner
motivation
EFL teacher
technology.
apprentissage mixte
Apprenant EFL
motivation
professeure EFL
technologie.
التعلم المختلط
متعلم EFL
تحفيز
EFLمهنة
التكنولوجيا.
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: The present research work investigates the impact of blended learning method on boosting EFL learners’ motivation through conducting a questionnaire forfirst year students at the Department of English at ENS Ouargla- Algeria. The study hypothesizes that when blended learning is used in teaching, learners would be more motivated, and that Blended Learning can increase their proficiency. To test the research hypotheses, a mixed-methods' approach is employed which involves quantitative and qualitative data collection from about 25EFL studentsand five EFL teachers. The teachers are trained inblended learning pedagogy and they have technical support throughout the semester. Teachers are interviewed in order to determine their experience in blended learningenvironment. The research findings show that learners’ motivation increases considerably when using blended learning. Hence, it is recommended that teachers could take advantages of modern technology to enhance motivation, keep up with developments in modern teaching methods using Information and Communication Technology, and consequently improve learners’ proficiency development in learning English.
Le présent travail de recherche étudie l'impact de la méthode d'apprentissage mixte sur la stimulation de la motivation des apprenants EFL en réalisant un questionnaire pour les étudiants de première année du département d'anglais de l'ENS Ouargla-Algérie. L'étude émet l'hypothèse que lorsque l'apprentissage mixte est utilisé dans l'enseignement, les apprenants seraient plus motivés et que l'apprentissage mixte peut augmenter leurs compétences. Pour tester les hypothèses de recherche, une approche à méthodes mixtes est utilisée, qui implique la collecte de données quantitatives et qualitatives auprès d'environ 25 étudiants EFL et cinq enseignants EFL. Les enseignants sont formés à la pédagogie d'apprentissage mixte et bénéficient d'un soutien technique tout au long du semestre. Les enseignants sont interrogés afin de déterminer leur expérience dans un environnement d'apprentissage mixte. Les résultats de la recherche montrent que la motivation des apprenants augmente considérablement lors de l'utilisation de l'apprentissage mixte. Par conséquent, il est recommandé aux enseignants de tirer parti des technologies modernes pour renforcer la motivation, suivre l'évolution des méthodes d'enseignement modernes utilisant les technologies de l'information et de la communication et, par conséquent, améliorer le développement des compétences des apprenants dans l'apprentissage de l'anglais.
يبحث العمل البحثي الحالي في تأثير طريقة التعلم المدمج على تعزيز دافعية متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال إجراء استبيان لطلاب السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية في ENS Ouargla- الجزائر. تفترض الدراسة أنه عند استخدام التعلم المدمج في التدريس ، سيكون المتعلمون أكثر تحفيزًا ، وأن التعلم المدمج يمكن أن يزيد من كفاءتهم. لاختبار فرضيات البحث ، يتم استخدام نهج متعدد الأساليب يتضمن جمع البيانات الكمية والنوعية من حوالي 25 طالبًا من طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وخمسة مدرسين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية. يتم تدريب المعلمين على طرق تدريس التعلم المدمج ولديهم الدعم الفني طوال الفصل الدراسي. تتم مقابلة المعلمين من أجل تحديد خبرتهم في بيئة التعلم المختلطة. تظهر نتائج البحث أن دافع المتعلمين يزداد بشكل كبير عند استخدام التعلم المدمج. ومن ثم ، فمن المستحسن أن يتمكن المعلمون من الاستفادة من التكنولوجيا الحديثة لتعزيز الحافز ، ومواكبة التطورات في طرق التدريس الحديثة باستخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات ، وبالتالي تحسين تنمية كفاءة المتعلمين في تعلم اللغة الإنجليزية.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32716
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mohamed messaoudi + Slimane boughenama pdf_compressed.pdf505,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.